Mohon tunggu...
Valdo Diovanto
Valdo Diovanto Mohon Tunggu... Pelajar Sekolah - pelajar

bikin artikel

Selanjutnya

Tutup

Ilmu Sosbud

Mangpaat Teknologi Dina Kahirupan

29 Februari 2024   09:35 Diperbarui: 29 Februari 2024   09:48 147
+
Laporkan Konten
Laporkan Akun
Kompasiana adalah platform blog. Konten ini menjadi tanggung jawab bloger dan tidak mewakili pandangan redaksi Kompas.
Lihat foto
Ilmu Sosbud dan Agama. Sumber ilustrasi: PEXELS

Téknologi inpormasi dina jaman modéren parantos janten bagian penting dina kahirupan jalma boh di kota atanapi désa-désa.
Sababaraha jalma anu gaduh minat khusus kana masalah bisnis sareng masalah
sanésna, tapi barudak di sakola ogé kakeunaan téknologi pang anyarna anu
diarepkeun ngabantosan aranjeunna pikeun tetep sareng téknologi sareng henteu
dipaliré ku jaman modéren.

Sumebarna téknologi tiasa nguntungkeun sareng nyiptakeun épék
négatip, tapi gumantung ka jalma anu ngagunakeun téknologi.
Asép Sunandar Sunarya hasil téknologi kalebet laptop, komputer pinter komputer, komputer sareng seueur deui. Di dunya mahasiswa,
tilu nami ieu henteu katingalina ganjil deui.

Kusabab aranjeunna ayeuna janten kabutuhan anu nyéépkeun sakedik artos
sareng waktos, éta tiasa ngakibatkeun murangkalih sakola kaleungitan
fokus kana waktos utami pikeun diajar malahan henteu merhatoskeunana, janten, aya jalma anu ngamangpaatkeun alat ieu pikeun diajar di sakola.
Kamampuh barudak dina nanganan téknologi relatif henteu penting contona,
upami dibandingkeun sareng kolotna

Dumasar kana éta kolot barudak kedah waspada sareng ati-ati yén
aranjeunna merhatoskeun kahoyong barudak supados henteu léngkah maju sareng janten pelanggaran, kusabab salah nerapkeun téknologi ieu.
Aya langkung ti dua belas cafe parantos aya di mana waé, kafe didesain pikeun nyumponan sarat murid pikeun diajar atanapi damel padamelan pikeun murid anu henteu ngagaduhan komputer atanapi laptop di bumina.

Sababaraha hasil sampingan négatip tina téknologi ayeuna anu lumaku pikeun nonoman Aya seueur kajadian anu karandapan ku
nonoman kusabab henteu mampuh diajar internét. Waktos abdi dirobih janten reality show anu henteu mayar kanggo
murangkalih, sareng ngagaleuh sareng ngical produk haram sareng
daptar na jalan.

Kahariwang anu patali sareng téknologi dina kolot ayeuna janten ale san pikeun kolot pikeun.  ngadidik murangkalih supados henteu janten korban tina épék négatip tina téknologi. Nanging,manpaatna lumayan saé pikeun sadaya bidang pangwangunan.
Komputer sareng élmu komputer anu aranjeunna dukung penting pisan dina sadaya bidano, sanés ngan kusabab aranjeunna tiasa méréskeun masalah épisién sareng gancang, tapi diajar ngeunaan élmu komputer penting pikeun mayunan waktos modern sareng ngungkulan tantangan dina
kahirupan sadidinten.

ᮙᮀᮕᮃᮒ᮪ ᮒᮨᮊ᮪ᮔᮧᮜᮧᮌᮤ ᮓᮤᮔ ᮊᮠᮤᮛᮥᮕᮔ᮪

ᮒᮦᮊ᮪ᮔᮧᮜᮧᮌᮤ ᮄᮔ᮪ᮕᮧᮁᮙᮞᮤ ᮓᮤᮔ ᮏᮙᮔ᮪ ᮙᮧᮓᮦᮛᮨᮔ᮪ ᮕᮛᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮏᮔ᮪ᮒᮨᮔ᮪ ᮘᮌᮤᮃᮔ᮪ ᮕᮨᮔ᮪ᮒᮤᮀ ᮓᮤᮔ ᮊᮠᮤᮛᮥᮕᮔ᮪ ᮏᮜ᮪ᮙ ᮘᮧᮂ ᮓᮤ ᮊᮧᮒ ᮃᮒᮔᮕᮤ ᮓᮦᮞ-ᮓᮦᮞ.

ᮞᮘᮘᮛᮠ ᮏᮜ᮪ᮙ ᮃᮔᮥ ᮌᮓᮥᮂ ᮙᮤᮔᮒ᮪ ᮮᮥᮞᮥᮞ᮪ ᮊᮔ ᮙᮞᮜᮂ ᮘᮤᮞ᮪ᮔᮤᮞ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮙᮞᮜᮂ ᮞᮔᮦᮞ᮪ᮔ, ᮒᮕᮤ ᮘᮛᮥᮓᮊ᮪ ᮓᮤ ᮞᮊᮧᮜ ᮇᮌᮦ ᮊᮊᮩᮔᮃᮔ᮪ ᮒᮦᮊ᮪ᮔᮧᮜᮧᮌᮤ ᮕᮀ ᮃᮑᮁᮔ ᮃᮔᮥ ᮓᮤᮃᮛᮨᮕ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮘᮔ᮪ᮒᮧᮞᮔ᮪ ᮃᮛᮔ᮪ᮏᮩᮔ᮪ᮔ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮒᮨᮒᮨᮕ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮒᮦᮊ᮪ᮔᮧᮜᮧᮌᮤ ᮞᮛᮨᮀ ᮠᮨᮔ᮪ᮒᮩ ᮓᮤᮕᮜᮤᮛᮦ ᮊᮥ ᮏᮙᮔ᮪ ᮙᮧᮓᮦᮛᮨᮔ᮪.

ᮞᮥᮙᮨᮘᮁᮔ ᮒᮦᮊ᮪ᮔᮧᮜᮧᮌᮤ ᮒᮤᮃᮞ ᮍᮥᮔ᮪ᮒᮥᮀᮊᮩᮔ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮑᮤᮕ᮪ᮒᮊᮩᮔ᮪ ᮆᮕᮦᮊ᮪ ᮔᮦᮌᮒᮤᮕ᮪, ᮒᮕᮤ ᮌᮥᮙᮔ᮪ᮒᮥᮀ ᮊ ᮏᮜ᮪ᮙ ᮃᮔᮥ ᮍᮌᮥᮔᮊᮩᮔ᮪ ᮒᮦᮊ᮪ᮔᮧᮜᮧᮌᮤ.

ᮃᮞᮦᮕ᮪ ᮞᮥᮔᮔ᮪ᮓᮁ ᮞᮥᮔᮛᮡ ᮠᮞᮤᮜ᮪ ᮒᮦᮊ᮪ᮔᮧᮜᮧᮌᮤ ᮊᮜᮨᮘᮨᮒ᮪ ᮜᮕ᮪ᮒᮧᮕ᮪, ᮊᮧᮙ᮪ᮕᮥᮒᮨᮁ ᮕᮤᮔ᮪ᮒᮨᮁ ᮊᮧᮙ᮪ᮕᮥᮒᮨᮁ, ᮊᮧᮙ᮪ᮕᮥᮒᮨᮁ ᮞᮛᮨᮀ ᮞᮩᮉᮁ ᮓᮩᮄ. ᮓᮤ ᮓᮥᮑ ᮙᮠᮞᮤᮞ᮪ᮝ, ᮒᮤᮜᮥ ᮔᮙᮤ ᮄᮉ ᮠᮨᮔ᮪ᮒᮩ ᮊᮒᮤᮍᮜᮤᮔ ᮌᮔ᮪ᮏᮤᮜ᮪ ᮓᮩᮄ.

ᮊᮥᮞᮘᮘ᮪ ᮃᮛᮔ᮪ᮏᮩᮔ᮪ᮔ ᮃᮚᮩᮔ ᮏᮔ᮪ᮒᮨᮔ᮪ ᮊᮘᮥᮒᮥᮠᮔ᮪ ᮃᮔᮥ ᮑᮦᮆᮕ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮞᮊᮨᮓᮤᮊ᮪ ᮃᮁᮒᮧᮞ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮝᮊ᮪ᮒᮧᮞ᮪, ᮆᮒ ᮒᮤᮃᮞ ᮍᮊᮤᮘᮒ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮙᮥᮛᮀᮊᮜᮤᮂ ᮞᮊᮧᮜ ᮊᮜᮩᮍᮤᮒᮔ᮪ ᮖᮧᮊᮥᮞ᮪ ᮊᮔ ᮝᮊ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮅᮒᮙᮤ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮓᮤᮃᮏᮁ ᮙᮜᮠᮔ᮪ ᮠᮨᮔ᮪ᮒᮩ ᮙᮨᮁᮠᮒᮧᮞ᮪ᮊᮩᮔᮔ, ᮏᮔ᮪ᮒᮨᮔ᮪, ᮃᮚ ᮏᮜ᮪ᮙ ᮃᮔᮥ ᮍᮙᮀᮕᮃᮒ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮃᮜᮒ᮪ ᮄᮉ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮓᮤᮃᮏᮁ ᮓᮤ ᮞᮊᮧᮜ.

ᮊᮙᮙ᮪ᮕᮥᮂ ᮘᮛᮥᮓᮊ᮪ ᮓᮤᮔ ᮔᮍᮔᮔ᮪ ᮒᮦᮊ᮪ᮔᮧᮜᮧᮌᮤ ᮛᮨᮜᮒᮤᮖ᮪ ᮠᮨᮔ᮪ᮒᮩ ᮕᮨᮔ᮪ᮒᮤᮀ ᮎᮧᮔ᮪ᮒᮧᮔ, ᮅᮕᮙᮤ ᮓᮤᮘᮔ᮪ᮓᮤᮀᮊᮩᮔ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮊᮧᮜᮧᮒ᮪ᮔ.
ᮓᮥᮙᮞᮁ ᮊᮔ ᮆᮒ ᮊᮧᮜᮧᮒ᮪ ᮘᮛᮥᮓᮊ᮪ ᮊᮨᮓᮂ ᮝᮞ᮪ᮕᮓ ᮞᮛᮨᮀ ᮃᮒᮤ-ᮃᮒᮤ ᮚᮦᮔ᮪ ᮃᮛᮔ᮪ᮏᮩᮔ᮪ᮔ ᮙᮨᮁᮠᮒᮧᮞ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮠᮧᮚᮧᮀ ᮘᮛᮥᮓᮊ᮪ ᮞᮥᮕᮓᮧᮞ᮪ ᮠᮨᮔ᮪ᮒᮩ ᮜᮦᮀᮊᮂ ᮙᮏᮥ ᮞᮛᮨᮀ ᮏᮔ᮪ᮒᮨᮔ᮪ ᮕᮨᮜᮀᮌᮛᮔ᮪, ᮊᮥᮞᮘᮘ᮪ ᮞᮜᮂ ᮔᮨᮛᮕ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮒᮦᮊ᮪ᮔᮧᮜᮧᮌᮤ ᮄᮉ.

ᮃᮚ ᮜᮀᮊᮥᮀ ᮒᮤ ᮓᮥᮃ ᮘᮨᮜᮞ᮪ ᮎᮖᮨ ᮕᮛᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮃᮚ ᮓᮤ ᮙᮔ ᮝᮆ, ᮊᮖᮨ ᮓᮤᮓᮨᮞᮄᮔ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮑᮥᮙ᮪ᮕᮧᮔᮔ᮪ ᮞᮛᮒ᮪ ᮙᮥᮛᮤᮓ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮓᮤᮃᮏᮁ ᮃᮒᮔᮕᮤ ᮓᮙᮨᮜ᮪ ᮕᮓᮙᮨᮜᮔ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮙᮥᮛᮤᮓ᮪ ᮃᮔᮥ ᮠᮨᮔ᮪ᮒᮩ ᮍᮌᮓᮥᮠᮔ᮪ ᮊᮧᮙ᮪ᮕᮥᮒᮨᮁ ᮃᮒᮔᮕᮤ ᮜᮕ᮪ᮒᮧᮕ᮪ ᮓᮤ ᮘᮥᮙᮤᮔ.

ᮞᮘᮘᮛᮠ ᮠᮞᮤᮜ᮪ ᮞᮙ᮪ᮕᮤᮍᮔ᮪ ᮔᮦᮌᮒᮤᮕ᮪ ᮒᮤᮔ ᮒᮦᮊ᮪ᮔᮧᮜᮧᮌᮤ ᮃᮚᮩᮔ ᮃᮔᮥ ᮜᮥᮙᮊᮥ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮔᮧᮔᮧᮙᮔ᮪ ᮃᮚ ᮞᮩᮉᮁ ᮊᮏᮓᮤᮃᮔ᮪ ᮃᮔᮥ ᮊᮛᮔ᮪ᮓᮕᮔ᮪ ᮊᮥ ᮔᮧᮔᮧᮙᮔ᮪ ᮊᮥᮞᮘᮘ᮪ ᮠᮨᮔ᮪ᮒᮩ ᮙᮙ᮪ᮕᮥᮂ ᮓᮤᮃᮏᮁ ᮄᮔ᮪ᮒᮨᮁᮔᮦᮒ᮪.

ᮝᮊ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮃᮘ᮪ᮓᮤ ᮓᮤᮛᮧᮘᮤᮂ ᮏᮔ᮪ᮒᮨᮔ᮪ ᮛᮨᮃᮜᮤᮒ᮪ᮚ᮪ ᮞ᮪ᮠᮧᮝ᮪ ᮃᮔᮥ ᮠᮨᮔ᮪ᮒᮩ ᮙᮚᮁ ᮊᮀᮌᮧ ᮙᮥᮛᮀᮊᮜᮤᮂ, ᮞᮛᮨᮀ ᮍᮌᮜᮩᮂ ᮞᮛᮨᮀ ᮍᮤᮎᮜ᮪ ᮕᮢᮧᮓᮥᮊ᮪ ᮠᮛᮙ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮓᮕ᮪ᮒᮁ ᮔ ᮏᮜᮔ᮪.

ᮊᮠᮛᮤᮝᮀ ᮃᮔᮥ ᮕᮒᮜᮤ ᮞᮛᮨᮀ ᮒᮦᮊ᮪ᮔᮧᮜᮧᮌᮤ ᮓᮤᮔ ᮊᮧᮜᮧᮒ᮪ ᮃᮚᮩᮔ ᮏᮔ᮪ᮒᮨᮔ᮪ ᮃᮜᮨᮞᮔ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮧᮜᮧᮒ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮓᮤᮓᮤᮊ᮪ ᮙᮥᮛᮀᮊᮜᮤᮂ ᮞᮥᮕᮓᮧᮞ᮪ ᮠᮨᮔ᮪ᮒᮩ ᮏᮔ᮪ᮒᮨᮔ᮪ ᮊᮧᮁᮘᮔ᮪ ᮒᮤᮔ ᮆᮕᮦᮊ᮪ ᮔᮦᮌᮒᮤᮕ᮪ ᮒᮤᮔ ᮒᮦᮊ᮪ᮔᮧᮜᮧᮌᮤ. ᮔᮍᮤᮀ, ᮙᮔ᮪ᮕᮃᮒ᮪ᮔ ᮜᮥᮙᮚᮔ᮪ ᮞᮆ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮞᮓᮚ ᮘᮤᮓᮀ ᮕᮀᮝᮍᮥᮔᮔ᮪.

ᮊᮧᮙ᮪ᮕᮥᮒᮨᮁ ᮞᮛᮨᮀ ᮆᮜ᮪ᮙᮥ ᮊᮧᮙ᮪ᮕᮥᮒᮨᮁ ᮃᮔᮥ ᮃᮛᮔ᮪ᮏᮩᮔ᮪ᮔ ᮓᮥᮊᮥᮀ ᮕᮨᮔ᮪ᮒᮤᮀ ᮕᮤᮞᮔ᮪ ᮓᮤᮔ ᮞᮓᮚ ᮘᮤᮓᮀ, ᮞᮔᮦᮞ᮪ ᮍᮔ᮪ ᮊᮥᮞᮘᮘ᮪ ᮃᮛᮔ᮪ᮏᮩᮔ᮪ᮔ ᮒᮤᮃᮞ ᮙᮦᮛᮦᮞ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮙᮞᮜᮂ ᮆᮕᮤᮞᮤᮆᮔ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮌᮔ᮪ᮎᮀ, ᮒᮕᮤ ᮓᮤᮃᮏᮁ ᮍᮩᮔᮃᮔ᮪ ᮆᮜ᮪ᮙᮥ ᮊᮧᮙ᮪ᮕᮥᮒᮨᮁ ᮕᮨᮔ᮪ᮒᮤᮀ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮙᮚᮥᮔᮔ᮪ ᮝᮊ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮙᮧᮓᮨᮁᮔ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮍᮥᮀᮊᮥᮜᮔ᮪ ᮒᮔ᮪ᮒᮍᮔ᮪ ᮓᮤᮔ ᮊᮠᮤᮛᮥᮕᮔ᮪ ᮞᮓᮤᮓᮤᮔ᮪ᮒᮨᮔ᮪.


HALAMAN :
  1. 1
  2. 2
Mohon tunggu...

Lihat Konten Ilmu Sosbud Selengkapnya
Lihat Ilmu Sosbud Selengkapnya
Beri Komentar
Berkomentarlah secara bijaksana dan bertanggung jawab. Komentar sepenuhnya menjadi tanggung jawab komentator seperti diatur dalam UU ITE

Belum ada komentar. Jadilah yang pertama untuk memberikan komentar!
LAPORKAN KONTEN
Alasan
Laporkan Konten
Laporkan Akun