Rupa-rupa pilihan bisnis aya di sabudeureun urang, tapi pikeun anjeun anu hoyong difokuskeun bisnis bari ngurus barudak anjeun sarta kulawarga di imah, sigana bisnis warung sembako bisa jadi pilihan katuhu.
Kauntungan tina muka toko atanapi toko grosir nyaéta anjeun tiasa usaha sareng kéngingkeun artos bari ogé ngurus kulawarga anjeun di bumi kalayan jam anu fleksibel. Hal ieu dimangpaatkeun ku Bu Yanti, ibu rumah tangga jeung nu boga warung sembako. Anjeunna ngadegkeun lapak pas hareupeun imahna anu perenahna di komplek Perumahan Villa Indah Permai, Gg. Tasik No.9, Rt 04 Rw 37, Kec. Bekasi Utara, Kota Bekasi, Jawa Barat.
Sanggeus wawancara jeung Bu Yanti, Anjeunna nyarioskeun kumaha anjeunna ngamimitian usaha warung sembako. Mimitina anjeunna mimiti ngajual sababaraha jinis barang, kusabab sieun aranjeunna moal laku. Sareng leres dina sababaraha bulan mimiti anjeunna ngajual, ngan sakedik jalma anu percanten kana kualitas produk anu dijualna. Sanajan kitu, Bu Yanti teu nyerah sarta nyieun promosi leutik di warung nya, sahingga sababaraha urang lokal ahirna datang jeung meuli. Saeutik-saeutik masarakat satempat mimiti percaya kana kualitas produkna, kualitasna sarua jeung supermarket tapi hargana leuwih murah.
Sanajan promosi dieureunkeun, loba konsumén datang jeung meuli. Mimitina mah manéhna ngan ngajual sababaraha jenis barang, tapi lila-lila Bu Yanti nambahan barang-barang anyar kana sahamna. Hal ieu ogé teu bisa luput tina paménta konsumén anu milih balanja di toko sembako sabab supermarkét cukup jauh.
Ngaliwatan sesi wawancara, dimeunangkeun informasi yen modal anu dibalanjakeun sakitar Rp. 10.000.000,00. Sawatara barang anu dijual nepi ka kiwari mangrupa kabutuhan sapopoé, ti mimiti mie instan, sangu, minyak goreng, sabun mandi, sampo, uyah, gula, kecap, penyedap rasa, kopi, susu, cai mineral, rupa-rupa minuman bungkusan, rupa snacks, malah roko.
Warung Bu Yanti buka ti jam 7 nepi ka jam 10 peuting. "Tapi sok nepi ka jam 7 aya nu meuli, sok dilayanan wae. Untung teu bisa ditolak." ceuk Bu Yanti. Bu Yanti geus 12 taun ngajual, ti saprak budakna nu bungsu keur SD nepi ka ayeuna budakna geus gawe. Manéhna geus ngaliwatan rupa-rupa tantangan dina ngajual, ti kompetisi nepi ka sagala rupa kritik ti pembeli, manéhna geus usaha pikeun ngaronjatkeun jeung nyieun toko na terus tumuwuh.
Dina sapoe, warung sembako Bu Yanti bisa meunang omzet nepi ka Rp. 700.000-Rp.900.000 sapoe. Bu Yanti henteu gaduh jadwal khusus pikeun ngémutan deui barang-barang anu aya di éta warung, upami anjeunna mendakan stokna kosong, sanaos ngan ukur hiji atanapi dua jinis barang. Manéhna baris buru-buru ka pasar meuli barang-barang anu geus béak. Warung sembako Bu Yanti buka ti senen nepi ka saptu, ieu teh ku sabab manehna make poe ahad pikeun ngabuburit jeung kulawargana.
Seuseueurna padagang nyarios alesan aranjeunna ngajual di warung sembako ngan ukur pikeun ngahasilkeun kauntungan. Tapi, pikeun Bu Yanti, aya alesan penting anu ngajadikeun anjeunna ngajalankeun warung sembako salami mangtaun-taun. Kalayan warung sembako, anjeunna tiasa ngawangun hubungan anu hadé sareng tatanggana, sareng sacara henteu langsung ngabantosan ngagampangkeun jalma-jalma di sakurilingna pikeun nyumponan kabutuhan sapopoé. “Upami abdi nyalira di bumi, salaki sareng murangkalih nuju damel sareng nuju sakola, saé aya tatangga anu hoyong mésér. Salian ti barang-barang anu kuring jual, kuring ogé gaduh réréncangan anu kuring tiasa ngobrol kusabab aya sababaraha pembeli anu resep. ngobrol lila-lila,” ceuk Bu Yanti
Tungtungna, Bu Yanti méré sababaraha kiat ka padagang anu kakara ngamimitian muka warung. nyaeta:
1. Pilih tempat anu strategis
Tip kahiji nyaéta néangan lokasi atawa tempat strategis. Lokasina kedah gampil dugi sareng aya di kompleks perumahan anu padat.
2. Jieun daptar pangabutuh konsumen
Tip kadua pikeun ngajalankeun bisnis ieu nyaéta ngalaksanakeun survey atanapi ngadamel daptar kabutuhan konsumen. Ieu bakal ngabantosan anjeun ngawas naon anu diperyogikeun ku seueur jalma. Carana silaturahmi jeung masarakat nyaéta ngadéngékeun keluhan ngeunaan naon waé barang atawa kaperluan anu hésé dimeunangkeun, tuluy néangan barang-barang anu bisa dieusi deui jeung kabutuhan anu sok béak.
3. Ngadegkeun hubungan alus jeung pembeli
Lengkah saterusna nyaéta pikeun ngadegkeun hubungan anu hadé sareng pembeli, supados jalma-jalma resep kana produk anu urang jual. Upami konsumen tos sababaraha kali ngagaleuh produk urang, hartosna anjeunna konsumen satia sareng kontributor kana panghasilan urang.
Baca konten-konten menarik Kompasiana langsung dari smartphone kamu. Follow channel WhatsApp Kompasiana sekarang di sini: https://whatsapp.com/channel/0029VaYjYaL4Spk7WflFYJ2H