Mohon tunggu...
Putra Al Fathir
Putra Al Fathir Mohon Tunggu... Pelajar Sekolah - Pelajar

Hobi saya adalah running

Selanjutnya

Tutup

Ilmu Sosbud

Atikan SMP di Zaman Modern sareng Kasusahna

18 Februari 2024   13:50 Diperbarui: 26 Februari 2024   08:22 198
+
Laporkan Konten
Laporkan Akun
Kompasiana adalah platform blog. Konten ini menjadi tanggung jawab bloger dan tidak mewakili pandangan redaksi Kompas.
Lihat foto
Ilmu Sosbud dan Agama. Sumber ilustrasi: PEXELS

https://youtu.be/gCT4pXVnJlk?si=GEVT1zXQkuCuhT24

Sakola mangrupa tempat atawa lembaga dimana siswa narima instruksi ti guru, lain ngan diajar ngeunaan mata pelajaran akademik tapi ogé diajar ngeunaan disiplin, ngawangun karakter sarta ogé ngalegaan pikiran maranhanana. Sarta ogé unggal palajaran urang baca atawa diajar nyadiakeun nilai sosial, budaya, agama jeung saterusna. Di sakola urang ogé bisa tepang jeung babaturan lain sangkan bisa ngajembaran silaturahmi jeung silaturahmi jeung batur. Ku silaturahmi urang ogé bisa ulin, ngobrol jeung diajar babarengan.

Dina artikel ieu urang bakal ngabahas atikan di sakola-sakola, hususna SMP atawa leuwih katelah SMP. Tulisan ieu bakal ngagambarkeun lalampahan hiji guru agama Islam anu ayeuna ngajar di SMP Global Prima Islamic School.

Kelompok 9 XII MIPA 2 SMAN 1 Bekasi parantos Observasi sareng guru agama Islam di hiji SMP teras naroskeun sababaraha patarosan. Guru ieu namina Syifa Nur Medisha anu guru agama Islam sareng oge pembina OSIS di salah sahiji SMP di Bekasi, nyaeta di Global Prima Islamic School Middle School. Bu Syifa tos ngajar ti sataun kapengker tapi saurna abdi gentos sakola, janten total dua taun abdi ngajar. Saur Bu Syifa, "Upami naros ti iraha, Sabenerna ti dua taun katukang, enya kakara sataun katukang kuring bisa pindah sakola, jadi total dua taun.."

Ti leuleutik geus kapikiran jadi guru, tapi di tengah-tengah SMP nepi ka SMA geus teu kapikiran deui jadi guru. Cenah, "Abdi pernah mikirkeun cita-cita jadi guru. alit, mun ditanya, hayang jadi naon? mun lain? guru teh dokter, mun lain polisi, mikiran jadi guru ngan satengah jalan SMP nepi ka SMA, gagal, berarti teu hayang deui, tapi ttla kolot kuring ngarahkeun kuring jadi guru. Nepi ka ahirna kuring kuliah jurusan Pendidikan Agama Islam jeung Alhamdulillah, ayeuna kuring geus ngahontal ta..."

Seueur pisan kasulitan dina ngalaksanakeun profesi, conto anu alit diantarana kasusah guru dina ngajar, sapertos anu kaalaman ku guru. Saur guru-guru, Saleresna mah satiap jalmi anu dina hiji profesi pasti aya anu gaduh. Kakurangan oge aya kasusahna, tapi kasusahna beda-beda, Lamun ngobrolkeun atikan mah aya tingkatan ti TK, SD, SMP, SMA, oge SMK komo Universitas. Di tingkat SMP mah, sabab kuring mah. ayeuna ngajar di SMP mah rada hésé ngajarna sabab mimitina mah barudak, sabab geus rumaja sabab geus rumaja sok nanya. kitu deui hayang nu anyar, tah, guru agama islam mah biasana make metode ceramah, biasana mah mun keur ngajar mah sok bosen budakna terus aya nu keur saré, tah nu kudu diselang. . Upami ngarujuk ka Habib Ja'far, tah, saur abdi anjeunna Habib milenial pisan, tiasa lebet ka sadaya kalangan, saur Habib Ja'far, "Dakwah teu kedah monoton", nah kitu cara Pribadi. , gabung ka aranjeunna lain hartosna abdi ngajarkeun hal-hal sapertos naroskeun nari di TikTok atanapi naon wa, janten nalika kuring ngajelaskeun, kuring sok diselang ku kaayaan anu paling anyar supados aranjeunna tiasa nyambung sareng ngobrol sareng ngobrol sareng naroskeun patarosan ngeunaan Islam, loba pisan Kriti, tah keur kuliah teh geus aya solusina, tapi di SMP ogé aya aturan teu bisa mawa HP, tah éta mah salah sahiji kasusahna oge sabab éta teh. jaman teknologi jeung nu jadi kendala jadi urang ngan ngandelkeun kertas, tantangan jadi guru ayeuna mah kudu leuwih kreatif.

ᮞᮊᮧᮜ ᮙᮀᮛᮥᮕ ᮒᮨᮙ᮪ᮕᮒ᮪ ᮃᮒᮝ ᮜᮨᮙ᮪ᮘᮌ ᮓᮤᮙᮔ ᮞᮤᮞ᮪ᮝ ᮔᮛᮤᮙ ᮄᮔ᮪ᮞ᮪ᮒᮢᮥᮊ᮪ᮞᮤ ᮒᮤ ᮌᮥᮛᮥ, ᮜᮄᮔ᮪ ᮍᮔ᮪ ᮓᮤᮃᮏᮁ ᮍᮩᮔᮃᮔ᮪ ᮙᮒ ᮕᮨᮜᮏᮛᮔ᮪ ᮃᮊᮓᮨᮙᮤᮊ᮪ ᮒᮕᮤ ᮇᮌᮦ ᮓᮤᮃᮏᮁ ᮍᮩᮔᮃᮔ᮪ ᮓᮤᮞᮤᮕ᮪ᮜᮤᮔ᮪, ᮍᮝᮍᮥᮔ᮪ ᮊᮛᮊ᮪ᮒᮨᮁ ᮞᮁᮒ ᮇᮌᮦ ᮍᮜᮨᮌᮃᮔ᮪ ᮕᮤᮊᮤᮛᮔ᮪ ᮙᮛᮔ᮪ᮠᮔᮔ. ᮞᮁᮒ ᮇᮌᮦ ᮅᮀᮌᮜ᮪ ᮕᮜᮏᮛᮔ᮪ ᮅᮛᮀ ᮘᮎ ᮃᮒᮝ ᮓᮤᮃᮏᮁ ᮑᮓᮤᮃᮊᮩᮔ᮪ ᮔᮤᮜᮄ ᮞᮧᮞᮤᮃᮜ᮪, ᮘᮥᮓᮚ, ᮃᮌᮙ ᮏᮩᮀ ᮞᮒᮨᮛᮥᮞ᮪ᮔ. ᮓᮤ ᮞᮊᮧᮜ ᮅᮛᮀ ᮇᮌᮦ ᮘᮤᮞ ᮒᮨᮕᮀ ᮏᮩᮀ ᮘᮘᮒᮥᮛᮔ᮪ ᮜᮄᮔ᮪ ᮞᮀᮊᮔ᮪ ᮘᮤᮞ ᮍᮏᮨᮙ᮪ᮘᮛᮔ᮪ ᮞᮤᮜᮒᮥᮛᮂᮙᮤ ᮏᮩᮀ ᮞᮤᮜᮒᮥᮛᮂᮙᮤ ᮏᮩᮀ ᮘᮒᮥᮁ. ᮊᮥ ᮞᮤᮜᮒᮥᮛᮂᮙᮤ ᮅᮛᮀ ᮇᮌᮦ ᮘᮤᮞ ᮅᮜᮤᮔ᮪, ᮍᮧᮘ᮪ᮛᮧᮜ᮪ ᮏᮩᮀ ᮓᮤᮃᮏᮁ ᮘᮘᮛᮨᮍᮔ᮪.




ᮓᮤᮔ ᮃᮁᮒᮤᮊᮨᮜ᮪ ᮄᮉ ᮅᮛᮀ ᮘᮊᮜ᮪ ᮍᮘᮠᮞ᮪ ᮃᮒᮤᮊᮔ᮪ ᮓᮤ ᮞᮊᮧᮜ-ᮞᮊᮧᮜ, ᮠᮥᮞᮥᮞ᮪ᮔ ᮞ᮪ᮙ᮪ᮕ᮪ ᮃᮒᮝ ᮜᮩᮝᮤᮂ ᮊᮒᮨᮜᮂ ᮞ᮪ᮙ᮪ᮕ᮪. ᮒᮥᮜᮤᮞᮔ᮪ ᮄᮉ ᮘᮊᮜ᮪ ᮍᮌᮙ᮪ᮘᮁᮊᮩᮔ᮪ ᮜᮜᮙ᮪ᮕᮠᮔ᮪ ᮠᮤᮏᮤ ᮌᮥᮛᮥ ᮃᮌᮙ ᮄᮞ᮪ᮜᮙ᮪ ᮃᮔᮥ ᮃᮚᮩᮔ ᮍᮏᮁ ᮓᮤ ᮞ᮪ᮙ᮪ᮕ᮪ ᮌᮣᮧᮘᮜ᮪ ᮕᮢᮤᮙ ᮄᮞ᮪ᮜᮙᮤᮎ᮪ ᮞ᮪ᮎ᮪ᮠᮧᮇᮜ᮪.




ᮊᮨᮜᮧᮙ᮪ᮕᮧᮊ᮪ |᮹| ᮟᮤᮄ ᮙᮤᮕ |᮲| ᮞ᮪ᮙᮔ᮪ |᮱| ᮘᮨᮊᮞᮤ ᮕᮛᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮇᮘ᮪ᮞᮨᮁᮗᮞᮤ ᮞᮛᮨᮀ ᮌᮥᮛᮥ ᮃᮌᮙ ᮄᮞ᮪ᮜᮙ᮪ ᮓᮤ ᮠᮤᮏᮤ ᮞ᮪ᮙ᮪ᮕ᮪ ᮒᮨᮛᮞ᮪ ᮔᮛᮧᮞ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮞᮘᮘᮛᮠ ᮕᮒᮛᮧᮞᮔ᮪. ᮌᮥᮛᮥ ᮄᮉ ᮔᮙᮤᮔ ᮯᮤᮖ ᮔᮥᮁ ᮙᮨᮓᮤᮞ᮪ᮠ ᮃᮔᮥ ᮌᮥᮛᮥ ᮃᮌᮙ ᮄᮞ᮪ᮜᮙ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮇᮌᮨ ᮕᮨᮙ᮪ᮘᮤᮔ ᮇᮞᮤᮞ᮪ ᮓᮤ ᮞᮜᮂ ᮞᮠᮤᮏᮤ ᮞ᮪ᮙ᮪ᮕ᮪ ᮓᮤ ᮘᮨᮊᮞᮤ, ᮑᮈᮒ ᮓᮤ ᮌᮣᮧᮘᮜ᮪ ᮕᮢᮤᮙ ᮄᮞ᮪ᮜᮙᮤᮎ᮪ ᮞ᮪ᮎ᮪ᮠᮧᮇᮜ᮪ ᮙᮤᮓ᮪ᮓᮣᮨ ᮞ᮪ᮎ᮪ᮠᮧᮇᮜ᮪. ᮘᮥ ᮯᮤᮖ ᮒᮧᮞ᮪ ᮍᮏᮁ ᮒᮤ ᮞᮒᮅᮔ᮪ ᮊᮕᮨᮀᮊᮨᮁ ᮒᮕᮤ ᮞᮅᮁᮔ ᮃᮘ᮪ᮓᮤ ᮌᮨᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮞᮊᮧᮜ, ᮏᮔ᮪ᮒᮨᮔ᮪ ᮒᮧᮒᮜ᮪ ᮓᮥᮃ ᮒᮅᮔ᮪ ᮃᮘ᮪ᮓᮤ ᮍᮏᮁ. ᮞᮅᮁ ᮘᮥ ᮯᮤᮖ, "ᮅᮕᮙᮤ ᮔᮛᮧᮞ᮪ ᮒᮤ ᮄᮛᮠ, ᮞᮘᮨᮔᮨᮁᮔ ᮒᮤ ᮓᮥᮃ ᮒᮅᮔ᮪ ᮊᮒᮥᮊᮀ, ᮈᮑ ᮊᮊᮛ ᮞᮒᮅᮔ᮪ ᮊᮒᮥᮊᮀ ᮊᮥᮛᮤᮀ ᮘᮤᮞ ᮕᮤᮔ᮪ᮓᮂ ᮞᮊᮧᮜ, ᮏᮓᮤ ᮒᮧᮒᮜ᮪ ᮓᮥᮃ ᮒᮅᮔ᮪.."




ᮒᮤ ᮜᮩᮜᮩᮒᮤᮊ᮪ ᮌᮩᮞ᮪ ᮊᮕᮤᮊᮤᮛᮔ᮪ ᮏᮓᮤ ᮌᮥᮛᮥ, ᮒᮕᮤ ᮓᮤ ᮒᮨᮍᮂ-ᮒᮨᮍᮂ ᮞ᮪ᮙ᮪ᮕ᮪ ᮔᮨᮕᮤ ᮊ ᮞ᮪ᮙ ᮌᮩᮞ᮪ ᮒᮩ ᮊᮕᮤᮊᮤᮛᮔ᮪ ᮓᮩᮄ ᮏᮓᮤ ᮌᮥᮛᮥ. ᮎᮨᮔᮂ, "ᮃᮘ᮪ᮓᮤ ᮕᮨᮁᮔᮂ ᮙᮤᮊᮤᮁᮊᮩᮔ᮪ ᮎᮤᮒ-ᮎᮤᮒ ᮏᮓᮤ ᮌᮥᮛᮥ. ᮃᮜᮤᮒ᮪, ᮙᮥᮔ᮪ ᮓᮤᮒᮑ, ᮠᮚᮀ ᮏᮓᮤ ᮔᮇᮔ᮪? ᮙᮥᮔ᮪ ᮜᮄᮔ᮪? ᮌᮥᮛᮥ ᮒᮨᮂ ᮓᮧᮊ᮪ᮒᮨᮁ, ᮙᮥᮔ᮪ ᮜᮄᮔ᮪ ᮕᮧᮜᮤᮞᮤ, ᮙᮤᮊᮤᮛᮔ᮪ ᮏᮓᮤ ᮌᮥᮛᮥ ᮍᮔ᮪ ᮞᮒᮨᮍᮂ ᮏᮜᮔ᮪ ᮞ᮪ᮙ᮪ᮕ᮪ ᮔᮨᮕᮤ ᮊ ᮞ᮪ᮙ, ᮌᮌᮜ᮪, ᮘᮨᮛᮁᮒᮤ ᮒᮩ ᮠᮚᮀ ᮓᮩᮄ, ᮒᮕᮤ ᮒ᮪ᮒᮣ ᮊᮧᮜᮧᮒ᮪ ᮊᮥᮛᮤᮀ ᮍᮛᮂᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮥᮛᮤᮀ ᮏᮓᮤ ᮌᮥᮛᮥ. ᮔᮨᮕᮤ ᮊ ᮃᮠᮤᮁᮔ ᮊᮥᮛᮤᮀ ᮊᮥᮜᮤᮃᮂ ᮏᮥᮛᮥᮞᮔ᮪ ᮕᮨᮔ᮪ᮓᮤᮓᮤᮊᮔ᮪ ᮃᮌᮙ ᮄᮞ᮪ᮜᮙ᮪ ᮏᮩᮀ ᮃᮜ᮪ᮠᮙ᮪ᮓᮥᮜᮤᮜ᮪ᮜᮂ, ᮃᮚᮩᮔ ᮊᮥᮛᮤᮀ ᮌᮩᮞ᮪ ᮍᮠᮧᮔ᮪ᮒᮜ᮪ ᮒ..."




ᮞᮩᮉᮁ ᮕᮤᮞᮔ᮪ ᮊᮞᮥᮜᮤᮒᮔ᮪ ᮓᮤᮔ ᮍᮜᮊ᮪ᮞᮔᮊᮩᮔ᮪ ᮕᮢᮧᮖᮨᮞᮤ, ᮎᮧᮔ᮪ᮒᮧ ᮃᮔᮥ ᮃᮜᮤᮒ᮪ ᮓᮤᮃᮔ᮪ᮒᮛᮔ ᮊᮞᮥᮞᮂ ᮌᮥᮛᮥ ᮓᮤᮔ ᮍᮏᮁ, ᮞᮕᮨᮁᮒᮧᮞ᮪ ᮃᮔᮥ ᮊᮃᮜᮙᮔ᮪ ᮊᮥ ᮌᮥᮛᮥ. ᮞᮅᮁ ᮌᮥᮛᮥ-ᮌᮥᮛᮥ, ᮞᮜᮨᮛᮨᮞ᮪ᮔ ᮙᮂ ᮞᮒᮤᮃᮕ᮪ ᮏᮜ᮪ᮙᮤ ᮃᮔᮥ ᮓᮤᮔ ᮠᮤᮏᮤ ᮕᮢᮧᮖᮨᮞᮤ ᮕᮞ᮪ᮒᮤ ᮃᮚ ᮃᮔᮥ ᮌᮓᮥᮂ. ᮊᮊᮥᮛᮍᮔ᮪ ᮇᮌᮨ ᮃᮚ ᮊᮞᮥᮞᮂᮔ, ᮒᮕᮤ ᮊᮞᮥᮞᮂᮔ ᮘᮨᮓ-ᮘᮨᮓ, ᮜᮙᮥᮔ᮪ ᮍᮧᮘ᮪ᮛᮧᮜ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮃᮒᮤᮊᮔ᮪ ᮙᮂ ᮃᮚ ᮒᮤᮀᮊᮒᮔ᮪ ᮒᮤ ᮒ᮪ᮊ᮪, ᮞ᮪ᮓ᮪, ᮞ᮪ᮙ᮪ᮕ᮪, ᮞ᮪ᮙ, ᮇᮌᮨ ᮞ᮪ᮙ᮪ᮊ᮪ ᮊᮧᮙᮧ ᮅᮔᮤᮗᮨᮁᮞᮤᮒᮞ᮪. ᮓᮤ ᮒᮤᮀᮊᮒ᮪ ᮞ᮪ᮙ᮪ᮕ᮪ ᮙᮂ, ᮞᮘᮘ᮪ ᮊᮥᮛᮤᮀ ᮙᮂ. ᮃᮚᮩᮔ ᮍᮏᮁ ᮓᮤ ᮞ᮪ᮙ᮪ᮕ᮪ ᮙᮂ ᮛᮓ ᮠᮦᮞᮦ ᮍᮏᮁᮔ ᮞᮘᮘ᮪ ᮙᮤᮙᮤᮒᮤᮔ ᮙᮂ ᮘᮛᮥᮓᮊ᮪, ᮞᮘᮘ᮪ ᮌᮩᮞ᮪ ᮛᮥᮙᮏ ᮞᮘᮘ᮪ ᮌᮩᮞ᮪ ᮛᮥᮙᮏ ᮞᮧᮊ᮪ ᮔᮑ. ᮊᮤᮒᮥ ᮓᮩᮄ ᮠᮚᮀ ᮔᮥ ᮃᮑᮁ, ᮒᮂ, ᮌᮥᮛᮥ ᮃᮌᮙ ᮄᮞ᮪ᮜᮙ᮪ ᮙᮂ ᮘᮤᮃᮞᮔ ᮙᮊᮨ ᮙᮨᮒᮧᮓᮨ ᮎᮨᮛᮙᮂ, ᮘᮤᮃᮞᮔ ᮙᮂ ᮙᮥᮔ᮪ ᮊᮩᮁ ᮍᮏᮁ ᮙᮂ ᮞᮧᮊ᮪ ᮘᮧᮞᮨᮔ᮪ ᮘᮥᮓᮊ᮪ᮔ ᮒᮨᮛᮥᮞ᮪ ᮃᮚ ᮔᮥ ᮊᮩᮁ ᮞᮛᮦ, ᮒᮂ ᮔᮥ ᮊᮥᮓᮥ ᮓᮤᮞᮨᮜᮀ. . ᮅᮕᮙᮤ ᮍᮛᮥᮏᮥᮊ᮪ ᮊ ᮠᮘᮤᮘ᮪ ᮏ'ᮖᮁ, ᮒᮂ, ᮞᮅᮁ ᮃᮘ᮪ᮓᮤ ᮃᮔ᮪ᮏᮩᮔ᮪ᮔ ᮠᮘᮤᮘ᮪ ᮙᮤᮜᮨᮔᮤᮃᮜ᮪ ᮕᮤᮞᮔ᮪, ᮒᮤᮃᮞ ᮜᮨᮘᮨᮒ᮪ ᮊ ᮞᮓᮚ ᮊᮜᮍᮔ᮪, ᮞᮅᮁ ᮠᮘᮤᮘ᮪ ᮏ'ᮖᮁ, "ᮓᮊ᮪ᮝᮂ ᮒᮩ ᮊᮨᮓᮂ ᮙᮧᮔᮧᮒᮧᮔ᮪", ᮔᮂ ᮊᮤᮒᮥ ᮎᮛ ᮕᮢᮤᮘᮓᮤ. , ᮌᮘᮥᮀ ᮊ ᮃᮛᮔ᮪ᮏᮩᮔ᮪ᮔ ᮜᮄᮔ᮪ ᮠᮁᮒᮧᮞ᮪ᮔ ᮃᮘ᮪ᮓᮤ ᮍᮏᮁᮊᮩᮔ᮪ ᮠᮜ᮪-ᮠᮜ᮪ ᮞᮕᮨᮁᮒᮧᮞ᮪ ᮔᮛᮧᮞ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮔᮛᮤ ᮓᮤ ᮒᮤᮊ᮪ᮒᮧᮊ᮪ ᮃᮒᮔᮕᮤ ᮔᮇᮔ᮪ ᮝ, ᮏᮔ᮪ᮒᮨᮔ᮪ ᮔᮜᮤᮊ ᮊᮥᮛᮤᮀ ᮍᮏᮨᮜᮞ᮪ᮊᮩᮔ᮪, ᮊᮥᮛᮤᮀ ᮞᮧᮊ᮪ ᮓᮤᮞᮨᮜᮀ ᮊᮥ ᮊᮃᮚᮃᮔ᮪ ᮃᮔᮥ ᮕᮜᮤᮀ ᮃᮑᮁ ᮞᮥᮕᮓᮧᮞ᮪ ᮃᮛᮔ᮪ᮏᮩᮔ᮪ᮔ ᮒᮤᮃᮞ ᮑᮙ᮪ᮘᮥᮀ ᮞᮛᮨᮀ ᮍᮧᮘ᮪ᮛᮧᮜ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮍᮧᮘ᮪ᮛᮧᮜ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮔᮛᮧᮞ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮕᮒᮛᮧᮞᮔ᮪ ᮍᮩᮔᮃᮔ᮪ ᮄᮞ᮪ᮜᮙ᮪, ᮜᮧᮘ ᮕᮤᮞᮔ᮪ ᮊᮢᮤᮒᮤ, ᮒᮂ ᮊᮩᮁ ᮊᮥᮜᮤᮃᮂ ᮒᮨᮂ ᮌᮩᮞ᮪ ᮃᮚ ᮞᮧᮜᮥᮞᮤᮔ, ᮒᮕᮤ ᮓᮤ ᮞ᮪ᮙ᮪ᮕ᮪ ᮇᮌᮦ ᮃᮚ ᮃᮒᮥᮛᮔ᮪ ᮒᮩ ᮘᮤᮞ ᮙᮝ ᮠ᮪ᮕ᮪, ᮒᮂ ᮆᮒ ᮙᮂ ᮞᮜᮂ ᮞᮠᮤᮏᮤ ᮊᮞᮥᮞᮂᮔ ᮇᮌᮨ ᮞᮘᮘ᮪ ᮆᮒ ᮒᮨᮂ. ᮏᮙᮔ᮪ ᮒᮨᮊ᮪ᮔᮧᮜᮧᮌᮤ ᮏᮩᮀ ᮔᮥ ᮏᮓᮤ ᮊᮨᮔ᮪ᮓᮜ ᮏᮓᮤ ᮅᮛᮀ ᮍᮔ᮪ ᮍᮔ᮪ᮓᮨᮜ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮨᮁᮒᮞ᮪, ᮒᮔ᮪ᮒᮍᮔ᮪ ᮏᮓᮤ ᮌᮥᮛᮥ ᮃᮚᮩᮔ ᮙᮂ ᮊᮥᮓᮥ ᮜᮩᮝᮤᮂ ᮊᮢᮨᮃᮒᮤᮖ᮪.

Baca konten-konten menarik Kompasiana langsung dari smartphone kamu. Follow channel WhatsApp Kompasiana sekarang di sini: https://whatsapp.com/channel/0029VaYjYaL4Spk7WflFYJ2H

HALAMAN :
  1. 1
  2. 2
  3. 3
Mohon tunggu...

Lihat Konten Ilmu Sosbud Selengkapnya
Lihat Ilmu Sosbud Selengkapnya
Beri Komentar
Berkomentarlah secara bijaksana dan bertanggung jawab. Komentar sepenuhnya menjadi tanggung jawab komentator seperti diatur dalam UU ITE

Belum ada komentar. Jadilah yang pertama untuk memberikan komentar!
LAPORKAN KONTEN
Alasan
Laporkan Konten
Laporkan Akun