Mohon tunggu...
Mohamad DzahwanAlfarezal
Mohamad DzahwanAlfarezal Mohon Tunggu... Apoteker - apa aja

suka mandi

Selanjutnya

Tutup

Ilmu Sosbud

Naha Atikan ieu Sukss?

1 Maret 2023   10:35 Diperbarui: 1 Maret 2023   10:35 217
+
Laporkan Konten
Laporkan Akun
Kompasiana adalah platform blog. Konten ini menjadi tanggung jawab bloger dan tidak mewakili pandangan redaksi Kompas.
Lihat foto
Ilmu Sosbud dan Agama. Sumber ilustrasi: PEXELS

Sacara filosofis, konsp atikan miboga harti anu jembar, nya ta usaha atawa pross anu ngalibetkeun siswa jeung guru dina hiji waktu kalawan tujuan pikeun ngahontal manusa anu bermartabat. Di Indonsia, atikan diatur dina sababaraha perda nu patali. Sanajan geus diatur dina susunan anu jelas, naha atikan urang geus ngahontal tujuanana? Hiji atikan bisa disebutkeun sukss atawa henteu, gumantung kana hasil atikan ta sorangan. Naha murangkalih anu nuju atikan katingal langkung sa atanapi henteu tiasa janten ukuran kasukssan pendidikan ta sorangan. Najan kitu, urang mindeng sapatemon jalma anu nganggap yn skor kartu laporan mangrupa indikator hasil atikan, sanajan ta kasalahan badag.

 Hakekat atikan lain angka, tapi hiji pross. Kumaha jalma ngawujud jadi manusa nu sakuduna, nya ta hakekat atikan. Karakter mangrupa bagian penting anu kudu dipimilik ku siswa kiwari. Masalah moral jeung atikan karakter pantes perhatian husus. Alesanana, nalika taun-taun, sababaraha generasi beuki parah. Turunna karakter sigana mangrupikeun hal anu alami sareng tren. Upama diantep, dipikahariwang mahasiswa bakal leungit kalungguhanana nu sabenerna salaku pembawa parobahan peradaban. Kunaon ta? Pikeun ngarobah dirina pikeun had, merlukeun kakuatan tarung tinggi, utamana lamun rk ngarobah nagara ieu ka arah had. Sanaos cs dibrhkeun yn nonoman kiwari hususna mahasiswa th minangka generasi penerus bangsa, anu baris neraskeun sajarah peradaban, malah ceuk pendiri bangsa, Ir. Soekarno ku ayana 10 nonoman, bakal bisa ngaguyahkeun dunya.

 Naha atikan karakter penting pisan? Naha stu ged pangaruhna upama atikan karakter leungit dina jiwa sabagan siswa, upama geus teu napel deui kana dunya pendidik? Nurutkeun Lickona (1991: 20-22) dina bukuna nu judulna "education for character: how our schools can teach respect and responsibility" ntlakeun yn salasahiji alesan pentingna atikan karakter pikeun hiji bangsa nyata kanyataan yn kakurangan anu paling mencolok. di barudak nyaeta tina segi nilai moral. Satuluyna Lickona (1991: 2022) ntlakeun yn aya 10 (sapuluh) alesan sakola ngawangun komitmen kalawan sagemblengna hat pikeun mikir anu jernih sarta ngajarkeun ajn-inajn moral sarta mekarkeun budi pekerti anu had, nya ta:

a.Aya kabutuhan anu jelas sareng urgent. Para nonoman beuki nganyenyeri diri sorangan jeung nu lian, sarta kurang paduli ngeunaan nyumbang kana karaharjaan sasama manusa. Aranjeunna ngagambarkeun kasakit societal anu merlukeun pembaharuan moral jeung spiritual.

b. Ngirimkeun nilai-nilai mangrupikeun sareng parantos janten karya peradaban. Masarakat perlu atikan nilai boh pikeun salamet jeung tumuwuh, ngajaga sakabeh diri, sarta ngajaga diri tumuwuh kana kaayaan nu ngarojong pinuh ngembangkeun manusa.

c.Peran sakola salaku pendidik moral. Peran sakola salaku pendidik moral janten langkung penting dina waktos jutaan barudak nampi sakedik instruksi moral ti kolotna sareng dimana pangaruh pusat nilai sapertos gereja atanapi kuil og henteu aya dina kahirupan maranhanana.

d.Aya dasar etika umum sanajan di masarakat urang konflik nilai. (Aya dasar etika umum komo nilai conflicting masarakat urang). Urang Amerika gaduh bda anu parah sareng sering ambek kana masalah moral sapertos aborsi, homoseksualitas, euthanasia, sareng hukuman pati. Sanaos karagaman ieu, urang tiasa ngaidentipikasi nilai-nilai dasar anu dibagikeun anu ngamungkinkeun urang pikeun kalibet dina pendidikan moral umum dina masarakat anu pluralistik.

e.Teu aya atikan anu teu aya nilai. Sadaya sakola ngajarkeun ajn-inajn kaasup cara guru jeung dwasa sjn ngarawat murid, cara guru ngarawat kapala sakola, cara diperlakukeun ka kolot sakola, jeung cara murid diidinan ngubaran staf sakola jeung sasama. Lamun sual bener jeung salah teu pernah dibahas di kelas, ta og ngajarkeun hiji palajaran ngeunaan sabaraha pentingna moral. Pondokna, isu relevan geus pernah geus "kedah sakola ngajarkeun nilai?" Tapi rada "nilai naon anu aranjeunna bakal diajarkeun?" Sareng "kumaha guru bakal ngajarkeun aranjeunna?

f.Patarosan hbat anu disanghareupan ku jalma individu sareng umat manusa mangrupikeun patarosan moral. Aya dukungan anu lega, ngembang pikeun pendidikan nilai di sakola. ta asalna ti pamarntah fderal, anu parantos ngaidentipikasi ajn pendidikan anu penting dina merangan narkoba sareng kajahatan. (Aya lega basis, ngaronjatkeun rojongan pikeun atikan nilai di sakola. Ieu asalna ti pamarntah fderal, nu geus ngaidentifikasi nilai atikan salaku kritis kana tarung ngalawan narkoba jeung kajahatan).

g.Hiji komitmen unabashed kana atikan moral penting lamun urang hayang narik tur tetep guru alus. (Hiji komitmen unsparing kana atikan moral penting lamun urang hayang narik tur tetep guru alus.)

h.abdi. Atikan nilai mangrupikeun padamelan anu tiasa dilaksanakeun. Dibikeun masalah moral anu ageung anu disanghareupan ku nagara, akar sosialna anu jero, sareng tanggung jawab anu terus-terusan ditanggung ku sakola, prospek pikeun nyandak pendidikan moral sigana luar biasa.

i. (Hiji komitmen unsparing kana atikan moral penting lamun urang hayang narik tur tetep guru alus.)

j.Atikan nilai mangrupikeun padamelan anu dipikaresep pisan pikeun dilaksanakeun. Aya pasualan-pasualan ged nu disanghareupan ku nagara, nu nyampak dina kahirupan sosial, jeung nepikeun atikan moral ka masarakat sigana mah mangrupa hal anu tumpang tindih. Warta anu sa, sakumaha anu bakal urang tingali, nyata pendidikan nilai-nilai tiasa disayogikeun dina dinten ta murangkalih sakola. Ieu ayeuna lumangsung di sagala rupa nagara sarta geus nembongkeun hasil positif kana sikep moral jeung paripolah anu dina gilirannana ngajadikeun leuwih gampang pikeun guru pikeun ngajar, sarta siswa pikeun diajar.

 Jeung upama nilik kana sajarah dilaksanakeunana kurikulum pendidikan di Indonsia ti taun 2013. Kaayaan ieu dipicu ku kaayaan bangsa Indonsia anu dipinuhan ku rupa-rupa pasualan sosial anu ngabalukarkeun leungitna wujud moral manusa. Atikan di Indonesia dianggap ngan ukur ngawangun intelektual, tapi henteu moralna. Munculna pasualan tawuran mahasiswa, korupsi di kalangan aparat pamarntahan, jeung kasus-kasus saperti kitu, ngajurung pamarntah pikeun ngararancang kurikulum anyar anu ayeuna disebut kurikulum 2013. Atikan di Indonsia dianggap henteu mampuh ngawangun karakter bangsa.

 Ku kituna hayu urang nempo dunya Atikan urang. Naha murangkalih anu sakola unggal dinten janten manusa anu langkung sa?Naha dunya pendidikan urang ngagaduhan karakter? Tapi dina kanyataanana, masih knh loba siswa anu teu boga tanggung jawab, ngalalaworakeun tugas pokokna sabab siswa leuwih remen maen game jeung smartphone, nuturkeun tren negatif anu kurang jelas. Fnomna ngajadikeun gadget nu dijadikeun bahan ajar th langka pisan dibandingkeun jeung kanyataan yn ta th ukur dipak pikeun hiburan. Sigana pendidikan urang masih jauh tina sukses.

Baca konten-konten menarik Kompasiana langsung dari smartphone kamu. Follow channel WhatsApp Kompasiana sekarang di sini: https://whatsapp.com/channel/0029VaYjYaL4Spk7WflFYJ2H

HALAMAN :
  1. 1
  2. 2
Mohon tunggu...

Lihat Konten Ilmu Sosbud Selengkapnya
Lihat Ilmu Sosbud Selengkapnya
Beri Komentar
Berkomentarlah secara bijaksana dan bertanggung jawab. Komentar sepenuhnya menjadi tanggung jawab komentator seperti diatur dalam UU ITE

Belum ada komentar. Jadilah yang pertama untuk memberikan komentar!
LAPORKAN KONTEN
Alasan
Laporkan Konten
Laporkan Akun