Mohon tunggu...
Choirul Rosi
Choirul Rosi Mohon Tunggu... Penulis - Penulis cerpen yang hobi membaca buku dan novel

Cerita kehidupan yang kita alami sangat menarik untuk dituangkan dalam cerita pendek. 🌐 www.chosi17.com 📧 choirulmale@gmail.com IG : @chosi17

Selanjutnya

Tutup

Cerpen

Cerpen | A Rusty Man Changed A Virgin With A Pair of Pig's Feet

12 Oktober 2016   13:42 Diperbarui: 12 Oktober 2016   13:53 109
+
Laporkan Konten
Laporkan Akun
Kompasiana adalah platform blog. Konten ini menjadi tanggung jawab bloger dan tidak mewakili pandangan redaksi Kompas.
Lihat foto
Bagikan ide kreativitasmu dalam bentuk konten di Kompasiana | Sumber gambar: Freepik

“What ? Xiu Ying is Xiu Yao’s grand daughter ?” Liong Nan replied.

“Yes Sir, don’t you know Xiu Yao Sir ? I’m not sure you don’t know him. Because he is very popular in Bandung. He is a successful businessman “ said the man to Liong Nan.

“OK… Thank you very much for your information. I appreciate it”

After that long conversation with Xiu Ying’s neighbour. Liong Nan’s memory flew away along his way home. His memories brought him to his past. It was in 1966.

“What ? You want to marry her ? It is so ridiculous. Hahahaha “ Xiu Yao laughed at him.

“Yes, I love her so much. We will get married next month. I promise to you” said Liong Nan.

“OK… Just see it then”

Suddenly, their marriage was canceled. Mei Lan’s father didn’t accept Liong Nan as Mei Lan’s husband.

“I’m sorry son, we can’t accept you as our family member”.

“But why ? What is the reason so you refuse me to marry your daughter ?” said Liong Nan sadly.

“Because you can’t provide a pair of pig’s feet. As in our family tradition, pig’s feet is a must in Sangjit ceremony. If you can’t provide a pair of pig’s feet, it means that you can’t guarantee my daughter safety. I don’t want my daughter get a bad luck in her life because of you. We must obey our ancestor rules. We don’t want to get karma”.

HALAMAN :
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
Mohon tunggu...

Lihat Konten Cerpen Selengkapnya
Lihat Cerpen Selengkapnya
Beri Komentar
Berkomentarlah secara bijaksana dan bertanggung jawab. Komentar sepenuhnya menjadi tanggung jawab komentator seperti diatur dalam UU ITE

Belum ada komentar. Jadilah yang pertama untuk memberikan komentar!
LAPORKAN KONTEN
Alasan
Laporkan Konten
Laporkan Akun