Mohon tunggu...
Caesa Ry
Caesa Ry Mohon Tunggu... Pelajar Sekolah - Pelajar

wuhuuuww!!

Selanjutnya

Tutup

Ilmu Sosbud

Artikel Wawancara Basa Sunda SMAN 1 Bekasi

4 Februari 2024   15:34 Diperbarui: 19 Februari 2024   15:03 202
+
Laporkan Konten
Laporkan Akun
Kompasiana adalah platform blog. Konten ini menjadi tanggung jawab bloger dan tidak mewakili pandangan redaksi Kompas.
Lihat foto
 Wawancara Ngeunaan Inuman 'Viral' sareng Ibu Siti Maryati (26/01/2024) Dokpri

Pancen Basa Sunda, Artikel Wawancara SMAN 1 Bekasi 2023/2024 - XII MIPA 7.

1. Caesa Ry Alsyakir

2. Dinda Olyvia Oktaviani

3. Rizky Amalia Putri

4. Tazkiyah Nurhafizhah

Video Wawancara   ⏩⏩   Wawancara Basa Sunda Ngeunaan Inuman 'Viral', Es Kepal Milo

Padagang Inuman "Viral", Untung atawa Rugi?

Sasarengan jeung kamajuan jaman, loba parobahan tiasa dirasakeun dina kahirupan sapopoé Salah sahiji parobahan anu dilakukeun nyaéta dina hal inovasi pangan sareng inuman ayeuna anu beuki populer di masarakat. Lila-lila, ayana kadaharan jeung inuman ieu jadi viral. Salah sahiji inuman viral di Indonésia anu geus populer di masarakat nyaéta 'Es Kepal Milo'. 

Dina awal 2018, ngarékam pidéo jalma anu ngadamel sareng ngaraosan Milo és batu  ku cara anu unik sareng pikaresepeun mimiti muncul dina sababaraha platform média sosial. És batu Milo anu dijieunna tina bubuk Milo dicampur susu jeung és anu diserut tuluy dikeupeulkeun jadi bal, geus narik perhatian masarakat. Salah sahiji padagang anu ngajual és kepal Milo ti taun 2018 nepi ka ayeuna nyaéta Ibu Siti Maryati, wargi Bekasi Timur.

Ngajual inuman viral ‘És Kepal Milo’ nu rasana téh amis, tiis, sareng nyegerkeun biasana saruana jeung seléra barudak sakola. Ku kitu teh, salah sahiji tempat nu stratégis pikeun ngajual inuman ieu téh di payun SDN Bekasi Jaya IX jeung SDN Bekasi Jaya XIII. Saliyan éta, lamun kedah ngajual di sabudeureun bumi, kontrakan atawa perumahan laén henteu memungkinkan. 

Saliyan tempat anu stratégis, para padagang ogé kedah perhatoskeun waktos pikeun dagang. Contona para padagang di payun SDN Bekasi Jaya IX jeung XIII. Biasana padagang téh ngadagang nyaluyukeun jam barudak sakola. Waktos nalika bél istirahat Sakolah Dasar éta geus disada mangrupakeun waktos nu paling éféktip sareng bakal janten peluang anu kacida gedéna pikeun para padagang.

Dina ngabuka usaha, tangtosna urang kedah siap pikeun ngaluarkeun modal anu cukup gedé. Sapertos modal nu dipaké pikeun ngabuka usaha ‘És Kepal Milo’ anu kisaranna téh 500.000 rupiah. Nalika urang geus terjun ka dunya usaha, urang kedah siap ku naék turunna panghasilan anu urang meunang. Sakapeung kauntungan anu urang meunangkeun tiasa ngeleuwihan atawa tiasa kacida kurang ti targét urang harepkeun.

Sabenerna, untung atawa rugi ti hiji usaha téh salah sahijina gumantung ku targét pasar ogé lokasi pasarna. Sapertos para padagang nu milih lokasi pikeun ngadagang di payun SDN Bekasi Jaya IX dan XIII. Biasana para padagang kaki lima bakal milih lokasi anu stratégis jeung targét pasar anu pas. 

----------

ᮕᮓᮌᮀ ᮄᮔᮥᮙᮔ᮪ "ᮗᮤᮛᮜ᮪", ᮅᮔ᮪ᮒᮥᮀ ᮃᮒᮝ ᮛᮥᮌᮤ?

ᮞᮞᮛᮨᮍᮔ᮪ ᮏᮩᮀ ᮊᮙᮏᮥᮃᮔ᮪ ᮏᮙᮔ᮪, ᮜᮧᮘ ᮕᮛᮧᮘᮠᮔ᮪ ᮒᮤᮃᮞ ᮓᮤᮛᮞᮊᮩᮔ᮪ ᮓᮤᮔ ᮊᮠᮤᮛᮥᮕᮔ᮪ ᮞᮕᮧᮕᮧᮆ ᮞᮜᮂ ᮞᮠᮤᮏᮤ ᮕᮛᮧᮘᮠᮔ᮪ ᮃᮔᮥ ᮓᮤᮜᮊᮥᮊᮩᮔ᮪ ᮑᮆᮒ ᮓᮤᮔ ᮠᮜ᮪ ᮄᮔᮧᮗᮞᮤ ᮕᮍᮔ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮄᮔᮥᮙᮔ᮪ ᮃᮚᮩᮔ ᮃᮔᮥ ᮘᮩᮊᮤ ᮕᮧᮕᮥᮜᮨᮁ ᮓᮤ ᮙᮞᮛᮊᮒ᮪. ᮜᮤᮜ-ᮜᮤᮜ, ᮃᮚᮔ ᮊᮓᮠᮛᮔ᮪ ᮏᮩᮀ ᮄᮔᮥᮙᮔ᮪ ᮄᮉ ᮏᮓᮤ ᮗᮤᮛᮜ᮪. ᮞᮜᮂ ᮞᮠᮤᮏᮤ ᮄᮔᮥᮙᮔ᮪ ᮗᮤᮛᮜ᮪ ᮓᮤ ᮄᮔ᮪ᮓᮧᮔᮦᮞᮤᮃ ᮃᮔᮥ ᮌᮩᮞ᮪ ᮕᮧᮕᮥᮜᮨᮁ ᮓᮤ ᮙᮞᮛᮊᮒ᮪ ᮑᮆᮒ 'ᮈᮞ᮪ ᮊᮨᮕᮜ᮪ ᮙᮤᮜᮧ'.

ᮓᮤᮔ ᮃᮝᮜ᮪ |᮲᮰᮱᮸|, ᮍᮛᮦᮊᮙ᮪ ᮕᮤᮓᮦᮇ ᮏᮜ᮪ᮙ ᮃᮔᮥ ᮍᮓᮙᮨᮜ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮍᮛᮇᮞᮔ᮪ ᮙᮤᮜᮧ ᮆᮞ᮪ ᮘᮒᮥ  ᮊᮥ ᮎᮛ ᮃᮔᮥ ᮅᮔᮤᮊ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮕᮤᮊᮛᮨᮞᮨᮕᮩᮔ᮪ ᮙᮤᮙᮤᮒᮤ ᮙᮥᮔ᮪ᮎᮥᮜ᮪ ᮓᮤᮔ ᮞᮘᮘᮛᮠ ᮕᮣᮒ᮪ᮖᮧᮁᮙ᮪ ᮙᮦᮓᮤᮃ ᮞᮧᮞᮤᮃᮜ᮪. ᮆᮞ᮪ ᮘᮒᮥ ᮙᮤᮜᮧ ᮃᮔᮥ ᮓᮤᮏᮤᮉᮔ᮪ᮔ ᮒᮤᮔ ᮘᮥᮘᮥᮊ᮪ ᮙᮤᮜᮧ ᮓᮤᮎᮙ᮪ᮕᮥᮁ ᮞᮥᮞᮥ ᮏᮩᮀ ᮆᮞ᮪ ᮃᮔᮥ ᮓᮤᮞᮨᮛᮥᮒ᮪ ᮒᮥᮜᮥᮚ᮪ ᮓᮤᮊᮩᮕᮩᮜ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮏᮓᮤ ᮘᮜ᮪, ᮌᮩᮞ᮪ ᮔᮛᮤᮊ᮪ ᮕᮨᮁᮠᮒᮤᮃᮔ᮪ ᮙᮞᮛᮊᮒ᮪. ᮞᮜᮂ ᮞᮠᮤᮏᮤ ᮕᮓᮌᮀ ᮃᮔᮥ ᮍᮏᮥᮃᮜ᮪ ᮆᮞ᮪ ᮊᮨᮕᮜ᮪ ᮙᮤᮜᮧ ᮒᮤ ᮒᮅᮔ᮪ |᮲᮰᮱᮸| ᮔᮨᮕᮤ ᮊ ᮃᮚᮩᮔ ᮑᮆᮒ ᮄᮘᮥ ᮞᮤᮒᮤ ᮙᮛᮡᮒᮤ, ᮝᮁᮌᮤ ᮘᮨᮊᮞᮤ ᮒᮤᮙᮥᮁ.

ᮍᮏᮥᮃᮜ᮪ ᮄᮔᮥᮙᮔ᮪ ᮗᮤᮛᮜ᮪ ‘ᮆᮞ᮪ ᮊᮨᮕᮜ᮪ ᮙᮤᮜᮧ’ ᮔᮥ ᮛᮞᮔ ᮒᮦᮂ ᮃᮙᮤᮞ᮪, ᮒᮤᮄᮞ᮪, ᮞᮛᮨᮀ ᮑᮨᮌᮨᮁᮊᮩᮔ᮪ ᮘᮤᮃᮞᮔ ᮞᮛᮥᮃᮔ ᮏᮩᮀ ᮞᮨᮜᮦᮛ ᮘᮛᮥᮓᮊ᮪ ᮞᮊᮧᮜ. ᮊᮥ ᮊᮤᮒᮥ ᮒᮨᮂ, ᮞᮜᮂ ᮞᮠᮤᮏᮤ ᮒᮨᮙ᮪ᮕᮒ᮪ ᮔᮥ ᮞ᮪ᮒᮢᮒᮦᮌᮤᮞ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮏᮥᮃᮜ᮪ ᮄᮔᮥᮙᮔ᮪ ᮄᮉ ᮒᮦᮂ ᮓᮤ ᮕᮚᮥᮔ᮪ ᮞ᮪ᮓ᮪ᮔ᮪ ᮘᮨᮊᮞᮤ ᮏᮚ ᮄᮟ᮪ ᮏᮩᮀ ᮞ᮪ᮓ᮪ᮔ᮪ ᮘᮨᮊᮞᮤ ᮏᮚ ᮟᮤᮄᮄ. ᮞᮜᮤᮚᮔ᮪ ᮆᮒ, ᮜᮙᮥᮔ᮪ ᮊᮨᮓᮂ ᮍᮏᮥᮃᮜ᮪ ᮓᮤ ᮞᮘᮥᮓᮩᮛᮩᮔ᮪ ᮘᮥᮙᮤ, ᮊᮧᮔ᮪ᮒᮢᮊᮔ᮪ ᮃᮒᮝ ᮕᮨᮛᮥᮙᮠᮔ᮪ ᮜᮆᮔ᮪ ᮠᮨᮔ᮪ᮒᮩ ᮙᮨᮙᮥᮀᮊᮤᮔ᮪ᮊᮔ᮪.

ᮞᮜᮤᮚᮔ᮪ ᮒᮨᮙ᮪ᮕᮒ᮪ ᮃᮔᮥ ᮞ᮪ᮒᮢᮒᮦᮌᮤᮞ᮪, ᮕᮛ ᮕᮓᮌᮀ ᮇᮌᮦ ᮊᮨᮓᮂ ᮕᮨᮁᮠᮒᮧᮞ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮝᮊ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮓᮌᮀ. ᮎᮧᮔ᮪ᮒᮧᮔ ᮕᮛ ᮕᮓᮌᮀ ᮓᮤ ᮕᮚᮥᮔ᮪ ᮞ᮪ᮓ᮪ᮔ᮪ ᮘᮨᮊᮞᮤ ᮏᮚ ᮄᮟ᮪ ᮏᮩᮀ ᮟᮤᮄᮄ. ᮘᮤᮃᮞᮔ ᮕᮓᮌᮀ ᮒᮦᮂ ᮍᮓᮌᮀ ᮑᮜᮥᮚᮥᮊᮩᮔ᮪ ᮏᮙ᮪ ᮘᮛᮥᮓᮊ᮪ ᮞᮊᮧᮜ. ᮝᮊ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮔᮜᮤᮊ ᮘᮦᮜ᮪ ᮄᮞ᮪ᮒᮤᮛᮠᮒ᮪ ᮞᮊᮧᮜᮂ ᮓᮞᮁ ᮆᮒ ᮌᮩᮞ᮪ ᮓᮤᮞᮓ ᮙᮍᮢᮥᮕᮊᮩᮔ᮪ ᮝᮊ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮔᮥ ᮕᮜᮤᮀ ᮆᮖᮦᮊ᮪ᮒᮤᮕ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮘᮊᮜ᮪ ᮏᮔ᮪ᮒᮨᮔ᮪ ᮕᮨᮜᮥᮃᮀ ᮃᮔᮥ ᮊᮎᮤᮓ ᮌᮨᮓᮦᮔ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮕᮛ ᮕᮓᮌᮀ.

ᮓᮤᮔ ᮍᮘᮥᮊ ᮅᮞᮠ, ᮒᮀᮒᮧᮞ᮪ᮔ ᮅᮛᮀ ᮊᮨᮓᮂ ᮞᮤᮃᮕ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮜᮥᮃᮁᮊᮩᮔ᮪ ᮙᮧᮓᮜ᮪ ᮃᮔᮥ ᮎᮥᮊᮥᮕ᮪ ᮌᮨᮓᮦ. ᮞᮕᮨᮁᮒᮧᮞ᮪ ᮙᮧᮓᮜ᮪ ᮔᮥ ᮓᮤᮕᮊᮦ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮘᮥᮊ ᮅᮞᮠ ‘ᮆᮞ᮪ ᮊᮨᮕᮜ᮪ ᮙᮤᮜᮧ’ ᮃᮔᮥ ᮊᮤᮞᮛᮔ᮪ᮔ ᮒᮦᮂ |᮵᮰᮰|.|᮰᮰᮰| ᮛᮥᮕᮤᮃᮂ. ᮔᮜᮤᮊ ᮅᮛᮀ ᮌᮩᮞ᮪ ᮒᮨᮁᮏᮥᮔ᮪ ᮊ ᮓᮥᮑ ᮅᮞᮠ, ᮅᮛᮀ ᮊᮨᮓᮂ ᮞᮤᮃᮕ᮪ ᮊᮥ ᮔᮆᮊ᮪ ᮒᮥᮛᮥᮔ᮪ᮔ ᮕᮀᮠᮞᮤᮜᮔ᮪ ᮃᮔᮥ ᮅᮛᮀ ᮙᮩᮔᮀ. ᮞᮊᮕᮩᮀ ᮊᮅᮔ᮪ᮒᮥᮍᮔ᮪ ᮃᮔᮥ ᮅᮛᮀ ᮙᮩᮔᮀᮊᮩᮔ᮪ ᮒᮤᮃᮞ ᮍᮨᮜᮩᮝᮤᮠᮔ᮪ ᮃᮒᮝ ᮒᮤᮃᮞ ᮊᮎᮤᮓ ᮊᮥᮛᮀ ᮒᮤ ᮒᮁᮌᮦᮒ᮪ ᮅᮛᮀ ᮠᮛᮨᮕ᮪ᮊᮩᮔ᮪.

ᮞᮘᮨᮔᮨᮁᮔ, ᮅᮔ᮪ᮒᮥᮀ ᮃᮒᮝ ᮛᮥᮌᮤ ᮒᮤ ᮠᮤᮏᮤ ᮅᮞᮠ ᮒᮦᮂ ᮞᮜᮂ ᮞᮠᮤᮏᮤᮔ ᮌᮥᮙᮔ᮪ᮒᮥᮀ ᮊᮥ ᮒᮁᮌᮦᮒ᮪ ᮕᮞᮁ ᮇᮌᮦ ᮜᮧᮊᮞᮤ ᮕᮞᮁᮔ. ᮞᮕᮨᮁᮒᮧᮞ᮪ ᮕᮛ ᮕᮓᮌᮀ ᮔᮥ ᮙᮤᮜᮤᮂ ᮜᮧᮊᮞᮤ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮓᮌᮀ ᮓᮤ ᮕᮚᮥᮔ᮪ ᮞ᮪ᮓ᮪ᮔ᮪ ᮘᮨᮊᮞᮤ ᮏᮚ ᮄᮟ᮪ ᮓᮔ᮪ ᮟᮤᮄᮄ. ᮘᮤᮃᮞᮔ ᮕᮛ ᮕᮓᮌᮀ ᮊᮊᮤ ᮜᮤᮙ ᮘᮊᮜ᮪ ᮙᮤᮜᮤᮂ ᮜᮧᮊᮞᮤ ᮃᮔᮥ ᮞ᮪ᮒᮢᮒᮦᮌᮤᮞ᮪ ᮏᮩᮀ ᮒᮁᮌᮦᮒ᮪ ᮕᮞᮁ ᮃᮔᮥ ᮕᮞ᮪.

--------

 

HALAMAN :
  1. 1
  2. 2
Mohon tunggu...

Lihat Konten Ilmu Sosbud Selengkapnya
Lihat Ilmu Sosbud Selengkapnya
Beri Komentar
Berkomentarlah secara bijaksana dan bertanggung jawab. Komentar sepenuhnya menjadi tanggung jawab komentator seperti diatur dalam UU ITE

Belum ada komentar. Jadilah yang pertama untuk memberikan komentar!
LAPORKAN KONTEN
Alasan
Laporkan Konten
Laporkan Akun