Mohon tunggu...
Sunan Gunung Djati Blogger UIN SGD Bandung
Sunan Gunung Djati Blogger UIN SGD Bandung Mohon Tunggu... -

Sunan Gunung Djati adalah Harian Online Blogger Sunan Gunung Djati. Semula berawal dari Komunitas Blogger Kampus UIN SGD Bandung yang terbentuk pada tanggal 27 Desember 2007. Sejak 9 Februari 2009 dapat mengudara di Jagat Internet. Staff Redaksi: Pimpinan Umum: Ibn Ghifarie| Pimpinan Redaksi: Sukron Abdilah| Pengelola dan Keamanan Website: Badru Tamam Mifka, Zarin Givarian, Ahmad Mikail| Desain: Nur Azis| Kontributor Tetap: Pepih Nugraha (Senin-Ngeblog), Neng Hannah (Selasa-Gender), Bambang Q Anees (Rabu-Filsafat), Asep Salahudin (Kamis-Kesundaan), Afif Muhammad (Jumat-Teologi), ASM Romli (Sabtu-Media) Tim Susur Facebook: Cecep Hasanuddin, Reza Sukma Nugraha Tim Susur Blog: Amin R Iskandar, Jajang Badruzaman, Dasam Syamsudin, Dudi Rustandi. Seputar Redaksi: redaksi@sunangunungdjati.com Ayo Ngeblog, Ayo Berkarya! Selengkapnya klik www.sunangunungdjati.com

Selanjutnya

Tutup

Filsafat

Ngumawula ka Pangeran

24 Desember 2009   01:51 Diperbarui: 26 Juni 2015   18:48 474
+
Laporkan Konten
Laporkan Akun
Kompasiana adalah platform blog. Konten ini menjadi tanggung jawab bloger dan tidak mewakili pandangan redaksi Kompas.
Lihat foto
Bagikan ide kreativitasmu dalam bentuk konten di Kompasiana | Sumber gambar: Freepik

Sunan Gunung Djati-Gera prak agus ngawula ka eling aing, ngawula ka elmu aing, ngawula ka kudrot aing, ngawula ka irodat aing, ngawula ka denge aing, ngawula ka awas aing, ngawula ka kalam aing, moal enya ngawula lamun aing teu boga ma’ani.

Dina surahna Haji Hasan Mustopa, saperti ka ilo dina guguritana di luhur, tetela kasampurnaan manusa teh ayana dina diri anu teu weuleh sadar kana pitrahna. Kana aing-Na.

Ari pitroh manusa apan suci. Di jaman ajali mula malah, sakumaha karampa pisan dina surat al-Arap, manusa geus ngucapkeun jangji pasini seja tuhu ka Mantena. Nemrakeun karep erek taat kana sagemlengna parentah-Na jeung moal ieuh baha kana caraman-Na. Alastu birobbikum? qolu bala syahidna.

Jalma gubrag ka alam dunya estuning clik putih clak herang. Suci bersih. Islam lain agama anu boga pamandegan dosa warisan. Kullu mauludin yuladu alal fithroh. Bagja cilakana hiji jalma estuning gumantung kana talajakna sorangan.

Geus tangtu kawajiban sakumna urang taya lian ngaruwat jeung ngarawatan kumaha sangkan diri salilana aya dina kaayaan suci ieu. Tarekah ngarawatan diri teh meureun dina elmu tasawup mah disebut tazkiyatun napsi tea.

Dina emprona ngarawatan diri sangkan suci ieu gampang diucapkeun tapi hese nalika kudu dilarapkeun dina ulekan hirup sapopoe. Loba pisan harungan haringan, cocoba jeung dodojana. Boh anu ngarongheap datang tina awak urang, atawa jalma lian jeung lingkungan urang. Al-Quran mah apan nyebutna oge al-aqobah (tanjakan). Mipir bukit palasari, tanjakan maraga cinta.

Pantes atuh mon kolot urang nemrakeun pamanggih rehing tazkiyatun napsi the merlukeun sikep diri anu soson-soson (mujahadah), latihan anu teu ereun-ereun (riyadoh), jeung panceg dina galur samistina henteu gedag ka anginan laas ka panasan  (istikomah).

Dua pasipatan Ngajaga pitroh teh lain gampang-gampang. Saur Nabi tea mah mun teu ati-ati, malah bisa-bisa jadi Nasroni jeung Yahudi. Kangaranan napsu apan bedas kacida dina raraga metot jalma sangkan kabaud kana pangajakna anu mikung. Setan teu weuleuh ngadoja ku sagala cara sangkan manusa jadi wadya baladna, ngawula ka dirina. Jauh tinu jadi Pangerana.

Mun manusa geus jadi babuna napsu tinangtu kadituna martabat mansua rag-rag nyirorot turun malah moal boa leuwih hina tibatan sato. Ulaika kal an’ami bal hum adholl. Sato onaman mun dipencit masih kaala dagingna. Tapi manusa anu badis sato rek naon pulukaneunana.

Ceuk Imam Gozali kitu, rehna dina awak manusa teh geus nyampak dua pasipatan anu tojaiyah. Kahiji, sipat hade anu datang ti malaikat beh dituna namah ti Mantena anu katelah malakah tea ngaliwatan lawang taopek jeung hidayah. Jeung kadua pasipatan sato anu bijil tina harewos setan ngaliwatan panto igwa (nyasarkeun) anu prahna disebut bahimah. Dina basa al-Quran mah perbawa takwa jeung fujur. Fa alhamaha fujuroha wa taqwaha. Ku Kaula ditenden dina dirina potensi hade (takwa) jeung goreng (fujur)

Nya meereun bajuangna manusa teh pabetot betot antara dua pasipatan ieu. Mana anu leuwih bedas. Mana anu punjul jeung naon anu kaboler. Mun malakah anu mingpin lakuning lampah urang tandaning urang geus ngarawat pitroh anu hartina ajen urang bakal luhur malah teu pamohalan bisa ngungkulan martabat malaikat sagala.

HALAMAN :
  1. 1
  2. 2
  3. 3
Mohon tunggu...

Lihat Konten Filsafat Selengkapnya
Lihat Filsafat Selengkapnya
Beri Komentar
Berkomentarlah secara bijaksana dan bertanggung jawab. Komentar sepenuhnya menjadi tanggung jawab komentator seperti diatur dalam UU ITE

Belum ada komentar. Jadilah yang pertama untuk memberikan komentar!
LAPORKAN KONTEN
Alasan
Laporkan Konten
Laporkan Akun