Quality education is the fundamental basis of creating high competitiveness and competition. It is important to have balanced and qualified teachers to achieve this goal. However, difficult problems arise when discussing the distribution of teachers in 3T areas (eg disadvantaged areas, border areas and farthest areas). Although these districts are making efforts to improve the distribution of teachers, there are still some issues that need attention.
Honorary Teachers play an important role in providing education in the field of 3T.
They often form the backbone of the teaching process in difficult areas. But deploying experts in the 3T space often faces formidable challenges. One of the main challenges is limited infrastructure, including tough transportation and technology limitations. This situation complicates the completion of the teaching process and the training of specialized teachers in these fields.
In addition, the social and economic situation in the 3T region also contributed to the distribution of praise for teachers.
Factors such as low income and lack of support in the region make foreign contract teachers unattractive. Therefore, it is difficult to attract qualified teachers to work in areas far from big cities. This also affects whether there are enough teachers, especially in specialized and specialized subjects.
However, it must be acknowledged that there are many advantages to teaching teachers at 3T. These teachers usually have a good understanding of the social, cultural and environmental aspects of the area.
They can be more easily adapted to the specific needs of each region and can make the learning process more effective and beneficial for students. In addition, there are effective teachers who can inspire and take responsibility for students and encourage them to continue working better in 3T activities. Collaboration with government, schools and local communities is needed to overcome the challenges of developing teacher praise in
3T. First, the government should commit to improving education in this area, including improving transport and providing support facilities. It is also necessary to improve the motivation and training of teachers, improve the quality of teaching and encourage the survival of professionals in 3T.
Schools also play an important role in supporting the expansion of teacher education in 3T. They can create special training programs according to the specific needs of each region. In addition, social support and recognition of teacher performance can increase motivation and teaching quality.
On the other hand, local communities also play a role in attracting good teachers to work at 3T. Community support and acceptance can create a more inclusive and welcoming environment for teachers outside the district.
Community empowerment can also help improve local health and make the teacher's work more rewarding.
In general, premium teachers are difficult to distribute in 3T, but there is also the possibility of improving the quality of education in these activities. Joint cooperation is needed to develop sustainable solutions that overcome economic and social problems and to improve the motivation and good teaching of professionals. So to know the purpose of good education in the 3T field.
Follow Instagram @kompasianacom juga Tiktok @kompasiana biar nggak ketinggalan event seru komunitas dan tips dapat cuan dari Kompasiana
Baca juga cerita inspiratif langsung dari smartphone kamu dengan bergabung di WhatsApp Channel Kompasiana di SINI