Mohon tunggu...
Nadia Bakhita Faadilah
Nadia Bakhita Faadilah Mohon Tunggu... Pelajar Sekolah - Pelajar/Mahasiswa

Seorang pelajar yang hobi membaca novel dan menonton film untuk mengisi waktu luangnya

Selanjutnya

Tutup

Cerpen

Critaku Mlebu SMAN 3 Malang

22 Agustus 2023   11:14 Diperbarui: 22 Agustus 2023   11:49 207
+
Laporkan Konten
Laporkan Akun
Kompasiana adalah platform blog. Konten ini menjadi tanggung jawab bloger dan tidak mewakili pandangan redaksi Kompas.
Lihat foto
Bagikan ide kreativitasmu dalam bentuk konten di Kompasiana | Sumber gambar: Freepik

Kelas 9 SMP ya iku masa ing endi awake dhewe kudu nemtokake sekolah endi kang arep awake dhewe tuju. Amarga tansaya apik akreditasi SMA awake dhewe, tansaya apik uga kalodhangan awake dhewe kanggo oleh ngleboni PTN ngimpi. Pemikiran iku uga ngliwati pikiranku, uga keluargaku. kita kabeh pengin kang paling apik kanggo masa ngareping kita . Wiwit SD, aku wis netepi SMAN 3 Malang dadi sekolah kang arep aku masuki sawise lulus saka SMP. Nanging, kadhang rikala ana pira-pira bab kang ora jumbuh karo ngimpi awake dhewe, dudu?

Nalika aku SD, penentuan kuota pendaftaran pasarta didik anyar kanggo SMA isih migunakake biji UN. aku ndadekake SMAN 3 Malang dadi targetku amarga ing wektu iku, SMAN 3 tansah nglungguhi peringkat paling dhuwur SMA Negeri favorit ing Malang. SMAN 3 uga tansah nglungguhi peringkat paling dhuwur biji UN ing Malang, malah sak Jawa Wetan. Bab iku lah kang nggawe aku pengin mlebu SMA 3. Saliyane amarga peringkate kang ngleboni jajaran SMA favorit, dadi murid SMA 3 uga menehake aku kalodhangan kang luwih gedhe kanggo bisa ngleboni PTN impianku.

Nanging wektu aku ngleboni SMP, ngimpi iku kaya arep ajur awit krungu kabar arep ana peraturan anyar saka pamarentah terkait penentuan kuota pendaftaran pasarta didik anyar kanggo SMA. Ing endi penerimaan pasarta didik anyar arep didominasi dening kuota zonasi (jarak terdekatlah kang arep mlebu kuota), dudu maneh migunakake skor UN. Ing saat-saat kasebut, keluargaku kaya meragukan pilihan kanggo ngleboni SMAN 3 dadi pilihan kapisan SMAku. Amarga karo anane zonasi, mula lingkungan kang kawangun uga mesthi arep obah. Lingkungan kang wiwitane didominasi dening wong-wong berkemampuan dhuwur, dadi lingkungan kang luwih padha rata. Manut keluargaku, lingkungan panggonaning awake dhewe ana pengaruhi banget kasil akir pasinaon awake dhewe.

“Kowe mlebu MAN 2 wae ya, dhik. Lingkungane mesthi luwih apik.” Tembung ibuku.

“Loh, kan kula nate matur menawi kula mboten purun mlebet madrasah.” Balasku.

“Iya ngerti, nanging saiki kan SMA 3 kenek zonasi. Lingkungane mesthi wis adoh seje padha trep jamane kakakmu dhisik.”

Mula wiwit wektu iku, keputusan keluargaku uga obah. Dheweke kabeh njaluk aku kanggo merelakan SMAN 3 dadi pilihan kapisan SMAku, lan nggantine dadi MAN 2 Kutha Malang. Bab kasebut jalaran MAN 2 isih migunakake sistem penerimaan adhedhasar kasil tes, Mula lingkungan kang ana uga arep kawangun saka wong-wong kang kapilih. saengga kemungkinan kanggo ditampa ing PTN ngimpi uga arep luwih dhuwur, amarga akreditasi MAN 2 otomatis arep munggah menawa dibandhingake karo sma negeri seje. Aku uga sempet berdebat karo ibuku.

“Pokoke kowe mlebu MAN 2 ya, dhik. Dicoba dhisik, sapa ngerti mlebu.” Rayu ibuku.

“Kula ajrih mboten kraos Bu menawi dipunpeksa.”

“Daripada kowe golek kuliyah angel, dhik.”

“Iyawes, kula cobi rumiyin.” Pungkasane aku nyerah. Amarga arep kepriyea, tetembungan keluargaku uga ana benare.

Sawise liwat rudu dawa, aku merelakan pilihanku kanggo ngleboni SMAN 3, lan nggantine karo MAN 2. Wiwit wektu iku, aku wiwit ngupadi informasi-informasi terkait penerimaan pasarta didik anyar kang dilaksanakake dening MAN 2. Cerkak carita, ing dina pelaksanaan tes kang dilaksanakake kanthi online, aku ngrasa kurang persiapan.

“Adhuh, iki wangsulane apa ya.”

“Kok aku lali cara ngitung iki ya.”

“Waduh, piye iki wektune tinggal sathithik.”

Kira-kira iku lah pira-pira monolog kang aku keluarkan nalika nggarap tes-tes kasebut. Aku uga mengakuine kanthi jujur, menawa aku nyepelekake tes mlebu iki lan kurang nyiyapake kanggo ngadhepi tes mlebu MAN 2. Bab kasebut jalaran aku ora kulina karo anane tes mlebu sekolah, amarga awit saka TK nganti SMP, aku sekolah ing lembaga kang padha, saengga aku bisa terbebas saka tes mlebu sekolah. Kasil pungkasane uga bisa diprediksi. Aku ora lolos, lan pungkasane nggawe ibuku kuciwa. Sekolah tujuanku selanjutnyapun uga bisa dibadhek, aku malih ngoyak SMAN 3 karo bermodalkan biji rapor lan akreditasi sekolah, kang syukurlah aku bisa lolos.

“Seje kali yen arep ana tes ngono disiyapake karo apik, dhik. Yen kaya ngene kan dadine angel.” Mangkono lah kang kira-kira ditembungake dening ibuku dadi moral saka carita iki.

Baca konten-konten menarik Kompasiana langsung dari smartphone kamu. Follow channel WhatsApp Kompasiana sekarang di sini: https://whatsapp.com/channel/0029VaYjYaL4Spk7WflFYJ2H

HALAMAN :
  1. 1
  2. 2
Mohon tunggu...

Lihat Konten Cerpen Selengkapnya
Lihat Cerpen Selengkapnya
Beri Komentar
Berkomentarlah secara bijaksana dan bertanggung jawab. Komentar sepenuhnya menjadi tanggung jawab komentator seperti diatur dalam UU ITE

Belum ada komentar. Jadilah yang pertama untuk memberikan komentar!
LAPORKAN KONTEN
Alasan
Laporkan Konten
Laporkan Akun