Malinda Cheah
Malinda Cheah Mohon Tunggu... lainnya -

Ada sesuatu yang sukar untuk di ungkapkan sejujurnya dalam dunia ini mengapa dan kenapa aku harus tinggal di negeri orang yang mana taklah serupa dengan apa yang di pandang oleh dunia yang sebenarnya mengenahi apa yang ada pada diriku .... boleh dikata Manis di luarnya akan tetapi Pahit di dalamnya... seperti dendangan sebuah lagu "MADU" manis padamu , pahitnya sungguh bagi diriku Suka atau pun tidak Aku harus memendan rasa, Ingin sekali aku pergi bawa diri , Tapi kemana arah Rasanya sudah tak kuasa lagi, Persoalan inilah yang silih berganti, Hidup bersama bayangan saja , Indah hanyalah kabar , Bukan yang sebenar

Penang Hill (Bukit Bendera)

8 April 2011   09:40 Diperbarui: 26 Juni 2015   07:00 685

Akhirnya perkenalan kami yang bermula dari yahoo 360 degree sampai ke MP berakhir dengan kewujudan ianya kami benar-benar dapat berjumpa dan bersua wajah dalam alam yang nyata bukan hanya chit-chat di alam maya lagi . Pertemuan pertama dengan Uni Lily ketika beliau mengikuti suami yang seminar di daerah Perak tepatnya di Parit Buntar ( kata beliau ) di waktu senggang Uni Lily menyempatkan diri untuk mengunjungi ku dan kami Jalan-jalan di Penang Island , tepatnya aku bawa Uni melawat Penang Hill (Bukit Bendera) akan tetapi kebetulan kereta ku di service jadi terpaksa melayan Uni Lily dengan menaiki Public Transport ke Penang Hill nya [caption id="attachment_100874" align="aligncenter" width="300" caption="Di Atas Ferry dari Butterworth Ke Penang Island"][/caption] Gambar ini adalah perjalanan kami dari Butterworth ke Penang dengan Perkhidmatan Ferry , sebab kami ketemuan di Station Bus Butterworth . [caption id="attachment_100876" align="aligncenter" width="300" caption="Uni Lily with her action "]

13022542442048389951
[/caption] sampai di sini Uni Lily mulai ambil gambar dan mula lah tu in Action......hahahaha... Ini adalah Main Entrance ke destination menuju ke puncak bukit ... untuk menuju ke bukit di kenakan bayaran masuk ( entrance fee ) RM 6.00 to and pro dengan menaiki train , untuk naik keatas memerlukan masa lebih kurang 10 minits , [caption id="attachment_100877" align="aligncenter" width="300" caption="Menunggu kedatangan Train Uni cuba ambil gambar dulu"]
[/caption] ini adalah tempat ruang tunggu train yang akan membawa kami naik sampai ke puncak tapi transit di tengah-tengah nya , lintas seberang jalan adalah train yang kedua ... baru benar-benar sampai ke puncaknya [caption id="attachment_100879" align="aligncenter" width="300" caption="Se-sampainya di Bukit Bendera tak lupa pula Uni ambil lagi gambar dengan tulisan "][/caption] Nah ini dia dah sampai ke puncaknya , sebenarnya masih banyak lagi yang boleh di kunjungi di Bukit ini akan tetapi sampai diatas hujan jadi perjalanan kami tersekat disana. Kegemaran Uni Lily adalah makan Laksa , so diatas bukit juga ada beberapa stall yang berjualan segalan macam, tapi aku ada cakap sama Unu Lily Makanan di sini kurang sedap , kalau mau yang sedap esok saya bawa Uni pergi ke tempatnya dekat sama pasar walaupun aku kurang suka makan Laksa tapi aku ada dengar crita-crita dari kawan2 kalau Laksa dekat Pasar Air Itam itu banyak sedap betul atau tidak yang jelas Uni pun tak sempat merasakan Laksa tersebut sebab ke-esokan harinya kami pergi bersama2 dengan Boss aku hanya lain destination , Kami pergi mengunjungi Kek Loke Sih Temple sama area tapi lain wisatanya. Di Kek Lok Sih kami juga sempat jumpa Tourist dari America Kami saling memperkenalkan diri satu sama lain , dan chit-chat sama ... terasa Happy lah [caption id="attachment_100881" align="aligncenter" width="300" caption="Three of Us , Uni Lily , Me and Ms. Sonia"]
[/caption] Setelah sampai masa / petang kami balik, sebab Uni tak boleh sampai ke Parit Buntar selepas pukul 6 petang sebab itu masa Uda/suami Uni dah habis masa seminarnya jadi Uni harus menemani Uda... terasa ingin jumpa sama Uda tapi sudah tak ada masa lagi sebab mereka dah nak balik ke Malacca sarupa itu hari. well itulah kenangan kami sewaktu ketemuan ( Kopdarat ) di Penang