Anyar-anyar ieu, hawa hawa beuki panas sareng cuaca sering robih. Wanda sareng pikiran og sacara teu langsung kapangaruhan, sareng og gaduh pangaruh kana kekebalan awak. Naha anjeun kantos mikir kumaha hiji lembaga tiasa ngarspon kana parobihan dina lingkungan ayeuna? Wah, sigana bakal pikaresepeun upami urang ngajajah langkung jero.
Lingkungan anu shat sareng lestari mangrupikeun kabutuhan dasar, khususna pikeun lembaga pendidikan sapertos sakola. Sabag tempat diajar jeung tumuwuh, sakola lain ngan saukur boga peran dina ngadidik siswa, tapi og boga fungsi minangka puseur pembentukan karakter jeung kasadaran lingkungan. Di tengah parobihan iklim sareng ancaman karusakan lingkungan anu beuki parah, ngawangun sakola anu ramah lingkungan mangrupikeun lngkah anu penting pikeun nyiapkeun generasi ngora anu paduli sareng komitmen pikeun ngajaga bumi. Tulisan ieu boga tujuan pikeun ngajelaskeun rupa-rupa lngkah anu bisa dilaksanakeun di lingkungan sakola pikeun nyiptakeun kalestarian, mimitian ti ngokolakeun nergi, cai, runtah, rboisasi, nepi ka atikan lingkungan.
Tindakan Tela
Pamakean energi terbarukan
Hiji institusi tangtos na hoyong anu nyongcolang kanggo jalmi-jalmi anu kalibet peryogi di jerona. Sakola minangka pondasi hiji balarea oge ngiring miluan kalawan ngawujudkeun sakola darehdeh lingkungan dimulai kalawan usaha pengelolaan energi sacara efisien. Pamakean energi terbarukan, sepertos panel surya, sarta kabiasaan gemi energi sepertos menilarkeun pakakas elektronik anu henteu dipake sarta ngagunakeun lampu gemi energi, tiasa nurunkeun emisi karbon. Penerapan panel surya atos dipigawe di wewengkon Makassar loh, benerna di SMPN 6 Makassar.
Nampak katembong cekap seueur panel anu atos dipake dina penerapan di hateup sakola. Panel kasebat tiasa nandean energi saloba 5 rebu watt, ieu sehubungan kalawan tujuan Wali Dayeuh Makassar ngawujudkeun dayeuh low carbon.
2. Pengelolaan cinyusu
Salian ti ta, ngokolakeun cai og teu kurang pentingna, upamana ku cara masang keran otomatis atawa sistem daur ulang cai anu ngahmat pamakean cai bari nimbulkeun kasadaran ka siswa. Warta gumbira ieu og dirasakeun ku rrncangan ti SDN Merjosari 5 anu nampi keran snsor tina hasil kagiatan pengabdian mahasiswa di Universitas Muhammadiah Malang.
Anjeun tiasa ningali ekspresi gumbira para guru anu latihan ngumbah leungeun tina keran. Â
3. Pengelolaan runtah
Pikeun ngokolakeun runtah, ngalaksanakeun sistem 3R (Reduce, Reuse, Recycle) mangrupa lngkah anu fktif. Aya sakola anyar di NTT, khususna PAUD Efata, anu diwangun tina ecobricks supados tiasa gampang dibongkar nalika aya rencana pikeun pangwangunan deui.
Niat awal dimimitian ku Erika Richardo anu ngumpulkeun sumbangan pikeun pangwangunan perbaikan gedung sakola Efata PAUD. Pamakan ecobricks parantos janten aplikasi nyata 3 R (Reuse, Reduce, Recycle) tina ngagunakeun runtah plastik.
Sakola bisa nyadiakeun bins misah pikeun runtah organik jeung anorganik, sarta ngajak siswa pikeun milah runtah salaku bagian tina atikan lingkungan. Nyieun kompos tina runtah organik jeung program daur ulang oge cara fktif pikeun ngurangan runtah.