Mohon tunggu...
Laurell Z
Laurell Z Mohon Tunggu... Pelajar Sekolah - Pelajar Sekolah

Menulis

Selanjutnya

Tutup

Ilmu Sosbud

Mengungkap Kaendahan sarta Unikna Kerajinan Rotan: Pusaka Budaya anu Abadi

5 Februari 2024   09:00 Diperbarui: 5 Februari 2024   09:06 100
+
Laporkan Konten
Laporkan Akun
Kompasiana adalah platform blog. Konten ini menjadi tanggung jawab bloger dan tidak mewakili pandangan redaksi Kompas.
Lihat foto
Ilmu Sosbud dan Agama. Sumber ilustrasi: PEXELS

 
Kerajinan hoe atos barobah kaayaan haturan tak terpisahkan ti rajakaya budaya Indonesia,kalawan salah sahiji pusat produksi utamana aya di Cirebon,Jawa Kulon. Dina artikel ieu,urang bade menjelajahi kaendahan sarta unikna ti kerajinan hoe sarta akibat na ka pusaka budaya.

Kerajinan hoe ngabogaan sajarah paos di Indonesia,kalawan teknik-teknik tradisional anu teras dilanggengkeun ti generasi ka generasi. Di Cirebon,dayeuh anu dipikawanoh minangka pusat kerajinan hoe,para pengrajin meunang warisan keterampilan ieu minangka haturan tak terpisahkan ti identitas budaya maranehanana.

Proses pembuatan kerajinan hoe melibatkeun keahlian luhur dina teknik anyaman. Saban potongan hoe dipilih kalawan cermat sarta dianyam kalawan panangan tabah kanggo nyiptakeun produk anu kokoh sarta endah sacara estetika. Para pengrajin sering ngagunakeun desain tradisional anu mengahijikeun kaendahan alam sarta simbol-simbol budaya.

Kerajinan hoe ngawengku sagala rupa produk,mimiti ti furniture anu ajreng dugi kerajinan panangan alit sepertos tas,topi,sarta anyaman dekoratif. Keberagaman ieu mencerminkeun fleksibilitas sarta kreativitas pengrajin dina ngokolakeun bahan alami barobah kaayaan karya seni fungsional.

Industri kerajinan hoe henteu ngan memperkaya aspek budaya,nanging oge berperan dina ngarojong ekonomi lokal. Pengrajin hoe di Cirebon sering didamel dina jumplukan alit atawa kulawargi,mikeun kontribusi vital ka keberlanjutan mata pencaharian maranehanana sarta ngahirupkeun balik talari kuna.

Pemilihan hoe minangka bahan utami oge nembongkeun kasadaran lingkungan. Hoe nyaeta asal tanagi alami anu tiasa diperbaharui,ngabantuan ngurangan akibat negatif ka lingkungan lamun dibandingkeun kalawan bahan sintetis.


Kerajinan hoe ti Cirebon atos metot perhatian pasar global. Kualitas luhur sarta kaendahan desainna midamel produk ieu diminati ku konsumen di sagala rupa beulahan dunya. Ieu henteu ngan mempromosikeun budaya Indonesia nanging oge nyiptakeun kasempetan ekspor anu signifikan.

Kerajinan hoe ti Cirebon sanes ngan produk,nanging cerminan ti kearifan lokal sarta ketahanan budaya. Ngaliwatan penerimaan global sarta pangrojong lokal,kerajinan hoe angger barobah kaayaan haturan tak tergantikan dina memperkaya pusaka budaya Indonesia sarta nyiptakeun pikahareupeun anu berkelanjutan kanggo para pengrajinnya .

ᮙᮨᮍᮥᮀᮊᮕ᮪ ᮊᮈᮔ᮪ᮓᮠᮔ᮪ ᮞᮁᮒ ᮅᮔᮤᮊ᮪ᮔ ᮊᮨᮛᮏᮤᮔᮔ᮪ ᮛᮧᮒᮔ᮪: ᮕᮥᮞᮊ ᮘᮥᮓᮚ ᮃᮔᮥ ᮃᮘᮓᮤ

ᮊᮨᮛᮏᮤᮔᮔ᮪ ᮠᮧᮈ ᮃᮒᮧᮞ᮪ ᮘᮛᮧᮘᮂ ᮊᮃᮚᮃᮔ᮪ ᮠᮒᮥᮛᮔ᮪ ᮒᮊ᮪ ᮒᮨᮁᮕᮤᮞᮂᮊᮔ᮪ ᮒᮤ ᮛᮏᮊᮚ ᮘᮥᮓᮚ ᮄᮔ᮪ᮓᮧᮔᮨᮞᮤᮃ,ᮊᮜᮝᮔ᮪ ᮞᮜᮂ ᮞᮠᮤᮏᮤ ᮕᮥᮞᮒ᮪ ᮕᮢᮧᮓᮥᮊ᮪ᮞᮤ ᮅᮒᮙᮔ ᮃᮚ ᮓᮤ ᮎᮤᮛᮨᮘᮧᮔ᮪,ᮏᮝ ᮊᮥᮜᮧᮔ᮪. ᮓᮤᮔ ᮃᮁᮒᮤᮊᮨᮜ᮪ ᮄᮉ,ᮅᮛᮀ ᮘᮓᮨ ᮙᮨᮔ᮪ᮏᮨᮜᮏᮠᮤ ᮊᮈᮔ᮪ᮓᮠᮔ᮪ ᮞᮁᮒ ᮅᮔᮤᮊ᮪ᮔ ᮒᮤ ᮊᮨᮛᮏᮤᮔᮔ᮪ ᮠᮧᮈ ᮞᮁᮒ ᮃᮊᮤᮘᮒ᮪ ᮔ ᮊ ᮕᮥᮞᮊ ᮘᮥᮓᮚ.

ᮊᮨᮛᮏᮤᮔᮔ᮪ ᮠᮧᮈ ᮍᮘᮧᮌᮃᮔ᮪ ᮞᮏᮛᮂ ᮕᮇᮞ᮪ ᮓᮤ ᮄᮔ᮪ᮓᮧᮔᮨᮞᮤᮃ,ᮊᮜᮝᮔ᮪ ᮒᮨᮊ᮪ᮔᮤᮊ᮪-ᮒᮨᮊ᮪ᮔᮤᮊ᮪ ᮒᮢᮓᮤᮞᮤᮇᮔᮜ᮪ ᮃᮔᮥ ᮒᮨᮛᮞ᮪ ᮓᮤᮜᮀᮌᮨᮀᮊᮩᮔ᮪ ᮒᮤ ᮌᮨᮔᮨᮛᮞᮤ ᮊ ᮌᮨᮔᮨᮛᮞᮤ. ᮓᮤ ᮎᮤᮛᮨᮘᮧᮔ᮪,ᮓᮚᮩᮂ ᮃᮔᮥ ᮓᮤᮕᮤᮊᮝᮔᮧᮂ ᮙᮤᮔᮀᮊ ᮕᮥᮞᮒ᮪ ᮊᮨᮛᮏᮤᮔᮔ᮪ ᮠᮧᮈ,ᮕᮛ ᮕᮨᮍᮢᮏᮤᮔ᮪ ᮙᮩᮔᮀ ᮝᮛᮤᮞᮔ᮪ ᮊᮨᮒᮨᮛᮙ᮪ᮕᮤᮜᮔ᮪ ᮄᮉ ᮙᮤᮔᮀᮊ ᮠᮒᮥᮛᮔ᮪ ᮒᮊ᮪ ᮒᮨᮁᮕᮤᮞᮂᮊᮔ᮪ ᮒᮤ ᮄᮓᮨᮔ᮪ᮒᮤᮒᮞ᮪ ᮘᮥᮓᮚ ᮙᮛᮔᮨᮠᮔᮔ.

ᮕᮢᮧᮞᮨᮞ᮪ ᮕᮨᮙ᮪ᮘᮥᮃᮒᮔ᮪ ᮊᮨᮛᮏᮤᮔᮔ᮪ ᮠᮧᮈ ᮙᮨᮜᮤᮘᮒ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮨᮃᮠᮣᮤᮃᮔ᮪ ᮜᮥᮠᮥᮁ ᮓᮤᮔ ᮒᮨᮊ᮪ᮔᮤᮊ᮪ ᮃᮑᮙᮔ᮪. ᮞᮘᮔ᮪ ᮕᮧᮒᮧᮍᮔ᮪ ᮠᮧᮈ ᮓᮤᮕᮤᮜᮤᮂ ᮊᮜᮝᮔ᮪ ᮎᮨᮁᮙᮒ᮪ ᮞᮁᮒ ᮓᮤᮃᮑᮙ᮪ ᮊᮜᮝᮔ᮪ ᮕᮔᮍᮔ᮪ ᮒᮘᮂ ᮊᮀᮌᮧ ᮑᮤᮕ᮪ᮒᮊᮩᮔ᮪ ᮕᮢᮧᮓᮥᮊ᮪ ᮃᮔᮥ ᮊᮧᮊᮧᮂ ᮞᮁᮒ ᮈᮔ᮪ᮓᮂ ᮞᮎᮛ ᮈᮞ᮪ᮒᮨᮒᮤᮊ. ᮕᮛ ᮕᮨᮍᮢᮏᮤᮔ᮪ ᮞᮨᮛᮤᮀ ᮍᮌᮥᮔᮊᮩᮔ᮪ ᮓᮨᮞᮄᮔ᮪ ᮒᮢᮓᮤᮞᮤᮇᮔᮜ᮪ ᮃᮔᮥ ᮙᮨᮍᮠᮤᮏᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮈᮔ᮪ᮓᮠᮔ᮪ ᮃᮜᮙ᮪ ᮞᮁᮒ ᮞᮤᮙ᮪ᮘᮧᮜ᮪-ᮞᮤᮙ᮪ᮘᮧᮜ᮪ ᮘᮥᮓᮚ.

ᮊᮨᮛᮏᮤᮔᮔ᮪ ᮠᮧᮈ ᮍᮝᮨᮀᮊᮥ ᮞᮌᮜ ᮛᮥᮕ ᮕᮢᮧᮓᮥᮊ᮪,ᮙᮤᮙᮤᮒᮤ ᮒᮤ ᮖᮥᮁᮔᮤᮒᮥᮛᮨ ᮃᮔᮥ ᮃᮏᮢᮨᮀ ᮓᮥᮌᮤ ᮊᮨᮛᮏᮤᮔᮔ᮪ ᮕᮔᮍᮔ᮪ ᮃᮜᮤᮒ᮪ ᮞᮨᮕᮨᮁᮒᮧᮞ᮪ ᮒᮞ᮪,ᮒᮧᮕᮤ,ᮞᮁᮒ ᮃᮑᮙᮔ᮪ ᮓᮨᮊᮧᮛᮒᮤᮖ᮪. ᮊᮨᮘᮨᮛᮌᮙᮔ᮪ ᮄᮉ ᮙᮨᮔ᮪ᮎᮨᮁᮙᮤᮔ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮖᮣᮨᮊ᮪ᮞᮤᮘᮤᮜᮤᮒᮞ᮪ ᮞᮁᮒ ᮊᮢᮨᮃᮒᮤᮗᮤᮒᮞ᮪ ᮕᮨᮍᮢᮏᮤᮔ᮪ ᮓᮤᮔ ᮍᮧᮊᮧᮜᮊᮩᮔ᮪ ᮘᮠᮔ᮪ ᮃᮜᮙᮤ ᮘᮛᮧᮘᮂ ᮊᮃᮚᮃᮔ᮪ ᮊᮛᮡ ᮞᮨᮔᮤ ᮖᮥᮀᮞᮤᮇᮔᮜ᮪.

ᮄᮔ᮪ᮓᮥᮞ᮪ᮒᮢᮤ ᮊᮨᮛᮏᮤᮔᮔ᮪ ᮠᮧᮈ ᮠᮨᮔ᮪ᮒᮩ ᮍᮔ᮪ ᮙᮨᮙ᮪ᮕᮨᮁᮊᮚ ᮃᮞ᮪ᮕᮨᮊ᮪ ᮘᮥᮓᮚ,ᮔᮍᮤᮀ ᮇᮌᮨ ᮘᮨᮁᮕᮨᮛᮔ᮪ ᮓᮤᮔ ᮍᮛᮧᮏᮧᮀ ᮈᮊᮧᮔᮧᮙᮤ ᮜᮧᮊᮜ᮪. ᮕᮨᮍᮢᮏᮤᮔ᮪ ᮠᮧᮈ ᮓᮤ ᮎᮤᮛᮨᮘᮧᮔ᮪ ᮞᮨᮛᮤᮀ ᮓᮤᮓᮙᮨᮜ᮪ ᮓᮤᮔ ᮏᮥᮙ᮪ᮕᮣᮥᮊᮔ᮪ ᮃᮜᮤᮒ᮪ ᮃᮒᮝ ᮊᮥᮜᮝᮁᮌᮤ,ᮙᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮧᮔ᮪ᮒᮢᮤᮘᮥᮞᮤ ᮗᮤᮒᮜ᮪ ᮊ ᮊᮨᮘᮨᮛᮣᮔ᮪ᮏᮥᮒᮔ᮪ ᮙᮒ ᮕᮨᮔ᮪ᮎᮠᮛᮤᮃᮔ᮪ ᮙᮛᮔᮨᮠᮔᮔ ᮞᮁᮒ ᮍᮠᮤᮛᮥᮕ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮘᮜᮤᮊ᮪ ᮒᮜᮛᮤ ᮊᮥᮔ.

ᮕᮨᮙᮤᮜᮤᮠᮔ᮪ ᮠᮧᮈ ᮙᮤᮔᮀᮊ ᮘᮠᮔ᮪ ᮅᮒᮙᮤ ᮇᮌᮨ ᮔᮨᮙ᮪ᮘᮧᮀᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮞᮓᮛᮔ᮪ ᮜᮤᮀᮊᮥᮍᮔ᮪. ᮠᮧᮈ ᮑᮈᮒ ᮃᮞᮜ᮪ ᮒᮔᮌᮤ ᮃᮜᮙᮤ ᮃᮔᮥ ᮒᮤᮃᮞ ᮓᮤᮕᮨᮁᮘᮠᮛᮥᮄ,ᮍᮘᮔ᮪ᮒᮥᮃᮔ᮪ ᮍᮥᮛᮍᮔ᮪ ᮃᮊᮤᮘᮒ᮪ ᮔᮨᮌᮒᮤᮖ᮪ ᮊ ᮜᮤᮀᮊᮥᮍᮔ᮪ ᮜᮙᮥᮔ᮪ ᮓᮤᮘᮔ᮪ᮓᮤᮀᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮜᮝᮔ᮪ ᮘᮠᮔ᮪ ᮞᮤᮔ᮪ᮒᮨᮒᮤᮞ᮪.

ᮊᮨᮛᮏᮤᮔᮔ᮪ ᮠᮧᮈ ᮒᮤ ᮎᮤᮛᮨᮘᮧᮔ᮪ ᮃᮒᮧᮞ᮪ ᮙᮨᮒᮧᮒ᮪ ᮕᮨᮁᮠᮒᮤᮃᮔ᮪ ᮕᮞᮁ ᮌᮣᮧᮘᮜ᮪. ᮊᮥᮃᮜᮤᮒᮞ᮪ ᮜᮥᮠᮥᮁ ᮞᮁᮒ ᮊᮈᮔ᮪ᮓᮠᮔ᮪ ᮓᮨᮞᮄᮔ᮪ᮔ ᮙᮤᮓᮙᮨᮜ᮪ ᮕᮢᮧᮓᮥᮊ᮪ ᮄᮉ ᮓᮤᮙᮤᮔᮒᮤ ᮊᮥ ᮊᮧᮔ᮪ᮞᮥᮙᮨᮔ᮪ ᮓᮤ ᮞᮌᮜ ᮛᮥᮕ ᮘᮩᮜᮠᮔ᮪ ᮓᮥᮑ. ᮄᮉ ᮠᮨᮔ᮪ᮒᮩ ᮍᮔ᮪ ᮙᮨᮙ᮪ᮕᮢᮧᮙᮧᮞᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮘᮥᮓᮚ ᮄᮔ᮪ᮓᮧᮔᮨᮞᮤᮃ ᮔᮍᮤᮀ ᮇᮌᮨ ᮑᮤᮕ᮪ᮒᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮞᮨᮙ᮪ᮕᮨᮒᮔ᮪ ᮈᮊ᮪ᮞ᮪ᮕᮧᮁ ᮃᮔᮥ ᮞᮤᮌ᮪ᮔᮤᮖᮤᮊᮔ᮪.

ᮊᮨᮛᮏᮤᮔᮔ᮪ ᮠᮧᮈ ᮒᮤ ᮎᮤᮛᮨᮘᮧᮔ᮪ ᮞᮔᮨᮞ᮪ ᮍᮔ᮪ ᮕᮢᮧᮓᮥᮊ᮪,ᮔᮍᮤᮀ ᮎᮨᮁᮙᮤᮔᮔ᮪ ᮒᮤ ᮊᮨᮃᮛᮤᮖᮔ᮪ ᮜᮧᮊᮜ᮪ ᮞᮁᮒ ᮊᮨᮒᮠᮔᮔ᮪ ᮘᮥᮓᮚ. ᮍᮜᮤᮝᮒᮔ᮪ ᮕᮨᮔᮨᮛᮤᮙᮃᮔ᮪ ᮌᮣᮧᮘᮜ᮪ ᮞᮁᮒ ᮕᮍᮢᮧᮏᮧᮀ ᮜᮧᮊᮜ᮪,ᮊᮨᮛᮏᮤᮔᮔ᮪ ᮠᮧᮈ ᮃᮀᮌᮨᮁ ᮘᮛᮧᮘᮂ ᮊᮃᮚᮃᮔ᮪ ᮠᮒᮥᮛᮔ᮪ ᮒᮊ᮪ ᮒᮨᮁᮌᮔ᮪ᮒᮤᮊᮔ᮪ ᮓᮤᮔ ᮙᮨᮙ᮪ᮕᮨᮁᮊᮚ ᮕᮥᮞᮊ ᮘᮥᮓᮚ ᮄᮔ᮪ᮓᮧᮔᮨᮞᮤᮃ ᮞᮁᮒ ᮑᮤᮕ᮪ᮒᮊᮩᮔ᮪ ᮕᮤᮊᮠᮛᮩᮕᮩᮔ᮪ ᮃᮔᮥ ᮘᮨᮁᮊᮨᮜᮔ᮪ᮏᮥᮒᮔ᮪ ᮊᮀᮌᮧ ᮕᮛ ᮕᮨᮍᮢᮏᮤᮔ᮪ᮑ.

Mohon tunggu...

Lihat Konten Ilmu Sosbud Selengkapnya
Lihat Ilmu Sosbud Selengkapnya
Beri Komentar
Berkomentarlah secara bijaksana dan bertanggung jawab. Komentar sepenuhnya menjadi tanggung jawab komentator seperti diatur dalam UU ITE

Belum ada komentar. Jadilah yang pertama untuk memberikan komentar!
LAPORKAN KONTEN
Alasan
Laporkan Konten
Laporkan Akun