Sanggeus kirang langkung salila dua warsih Indonesia ahirna tiasa ngorejat ti keterpurukan anu dibalukarkeun ku pandemi anu nandangan dunya oge kaasup Indonesia. Seueur perkawis anu robih sanggeus pandemi mimiti mereda. Alatan kelumpuhan anu lumangsung , dina widang atikan midamel tatanan sakedik robih ti tempat sakedahna aya.Â
Salila pandemi para siswa sarta siswi di Indonesia ngalaman pembelajaran jara tebih anu dilaksanakeun margi kaayaan darurat alatan corona virus. Atikan Jara Tebih (PJJ) nyaeta kagiatan atikan formal antawis peserta didik sarta pengajar anu aya di lokasi benten sarta diajarkeun ti jara tebih tanpa rohang kelas sacara fisik. Kanggo menyelenggarakeun PJJ,peserta didik sarta pengajar kedah ngagunakeun sistem telekomunikasi interaktif supados tiasa terhubung hiji sami sanes.
Dina perkawis ieu,para pengajar oge siswa tinangtu ngamangpaatkeun teknologi kanggo ngalakukeun komunikasi supados terhubung hiji sami sanes. Seueur mangpaat anu tiasa ditampa kalawan kamajuan teknologi anu aya,nanging dina pemanfaatannya henteu sepertos anu dipambrih. Para siswa atawa rumaja anu sok meakkeun wanci kalawan ponsel atawa laptop na berjam-tabuh dugi maranehanana nyandu sarta sumawonten langkung milih meakkeun kagiatan sepertos ulin sosial media,dugi ulin game.Â
Kalawan pembelajaran sakola anu henteu optimal sarta tanpa pantauan ti pendidik midamel seueur perkawis karasaeun ical,salah sahijina sipat rumaja Indonesia anu ngalaman parobahan anu signifikan. Atikan sipat nyaeta wangun kagiatan jalmi anu di jerona aya hiji tindakan anu ngatik sarta diperuntukkeun kanggo generasi selanjutnya . Tujuan atikan sipat nyaeta kanggo nyieun penyempurnaan diri individu sacara teras-menerus sarta ngalatih pangabisa diri demi nuju ka arah hirup anu mending.
Atikan sipat ieu selanjutnya patali jeung moral oge ahlak anu tertanam dina rumaja ka sepuh,dugi balarea. Para rumaja anu ngabogaan seueur wanci di imah malih meakkeun waktuna kanggo midamel konten-konten anu henteu ngabogaan mangpaat anu langkung tiasa disebutkeun konten negatif. Perkawis kasebat barobah kaayaan salah sahiji conto leungitna atikan sipat margi para siswa ngagunakeun teknologi tanpa mikir mangpaat atawa akibat kanggo diri na oge batur.
Nurutkeun Kamus Ageung Nalika Indonesia (KBBI) sipat atawa watek nyaeta sipat batin anu mangaruhan sakabeh pikiran,laku-lampah,budi pekerti,sarta tabeat anu kagaduh jalmi atawa makhluk hirup lianna. Dina pengembangan atikan di Indonesia atos dilarapkeun penanaman peunteun-peunteun sipat anu ngabantuan nyaluyukeun atikan kasebat,yaktos ngaliwatan atikan sipat. Dina atikan sipat,siswa henteu ngan meunangkeun kauninga,kalah kesadaraan,sarta tindakan kanggo ngalakukeun peunteun-peunteun sipat kasebat.
Aya dalapan belas peunteun sipat anu atos dirumuskeun ku Kementerian Atikan sarta Kabudayaan minangka sarana kanggo ngawangun sarta nguatkeun sipat bangsa ngaliwatan Atikan. Diantarana yaktos religius,jujur,toleransi,disiplin,damel teuas,kreatif,teuneung,demokratis,rasa hoyong terang,sumanget kabangsaan,tresna lemah cai,ngajenan prestasi,bersahabat atawa komunikatif,tresna tengtrem,resep maos,paduli lingkungan,paduli sosial,sarta tanggel walon.Â
Nanging,kalawan pembelajaran jara tebih anu dipigawe midamel para pengajar kahese dina nerapkeun peunteun-peunteun sipat kasebat. salah sahijina contona kanggo ngagemukan peunteun kejujujuran,sapalih siswa seueur ngalakukeun jalan pintas dina ngagawekeun soal sepertos ningali ka google atawa aplikasi lianna. Ku kituna kenging diajar anu dipigawe dina pembelajaran jara tebih saleresna henteu tiasa dianggap junun kalawan peunteun sapalih siswa anu lumayan nyugemakeun nanging tetela kenging ti jalan pintasnya .
Jabi leungitna peunteun kejujuran,dina pembelajaran anu atos transisi sarta balik normal midamel para pengajar ngarasakeun beda bade daweung angkatan corona. Sepertos henteu ngajenan sepuh,guru,sarta batur. Leungitna rasa tatakrama,henteu disiplin,leungitna rasa silih perduli sarta tulung nulungan anteur sasama. Perkawis anu kedah diwaspadaan sakaligus barobah kaayaan tangtangan ageung kanggo para pengajar.
Ku margi eta,diperlukeun peran sarta guru supados langkung aktip sarta kreatif dina ngasupkeun peunteun-peunteun atikan sipat sanaos sacara basajan. Henteu peryogi seueur-seueur,cekap dua atawa tilu peunteun sipat wae anu peryogi diasupkeun kedalam pembelajaran. Conto sipat anu dimaksud nyaeta tanggel walon sarta kejujuran. Kalawan henteu mengesampingkeun pentingna keenam belas sipat anu sanes,kadua sipat anu disebatkeun di mimiti mangrupa sipat anu perlu dilarapkeun mimiti. Alesanna basajan,margi duanana caket pisan kalawan keseharian siswa. Lamun tanggel walon sarta kejujuran atos tertanam,mangka sipat-sipat sanes tangtos ngiring.
Baca konten-konten menarik Kompasiana langsung dari smartphone kamu. Follow channel WhatsApp Kompasiana sekarang di sini: https://whatsapp.com/channel/0029VaYjYaL4Spk7WflFYJ2H