Lihat ke Halaman Asli

Jumari (Djoem)

Obah mamah

Goro-goro

Diperbarui: 26 Juni 2015   03:51

Kompasiana adalah platform blog. Konten ini menjadi tanggung jawab bloger dan tidak mewakili pandangan redaksi Kompas.

Hiburan. Sumber ilustrasi: FREEPIK/Rawpixel

Goro-goro


kagunya Pak Sujiwo Tejo

Ana bocah wadon katon pinggir dalan
Takonana dalan lan ngajak guneman
Nalika mbok demok mok mak jleg dadi duit
Ana arek lanang nanggap sapa wae
Endah apa ala
Ompong apa prawan
Waton dadi dhuwit

Reff:
Wancine wus goro-goro
Geger gara-garaning dhuwit
Dhuwit manak dhuwit
gedhene sak dhuwit-dhuwit 2x

Anak-anak dhuwit
Naliko wis gedhe njur disekolahke
Nganti tekan tembe
Mentas kawisudha da
Keminter golek dhuwit dhewe
Ning jroning golek duit
Akehe resekso
Ra biso gumuyo ra biso ngaprungu
Karana wus kasumpel dhuwit

Reff

(o) ra keduman omah
Manggon nang ngisor wit
Wit-witan wis amblas
Bablas mlebu alas
Alas jebul bothak thak
Judhek mikirin dhuwit
Nang sandhing gunung buthak
Ngupadi grojogan
Nang grojogan sewu
Jebul banyune panas
Panas ngungkuli duwet

Dalam dunia wayang di era sekarang ini biasanya bagian pathet sanga diawali adegan yang disebut dengan adegan Goro-goro. Adegan ini berisikan narasi panjang dari dalang yang isinya menggambarkan bumi yang berantakan. Kekacauan dimana-mana, dan aneka perbuatan jahat dari tingkat rendah hingga tak terhingga. Seringnya yang digambarkan adalah situasi jaman Kaliyuga. Yaitu jaman dimana uang menjadi raja dan uang adalah segalanya, kekuasaan bisa dibeli dengan uang, dan lain sebagainya, seperti tulisan saya sebelumnya.

Selain itu kadang dalam narasi goro-goro ini kalimatnya bermain pantun, dengan akhiran bunyi yang sama, sebagai contoh adalah sebagai berikut:

Wong dodolan wis ora laris, ati nggrantes batine nangis, merga dagangane saya nipis, saben grimis ngeyup neng tritis, ora bathi malah mringis, entek ora kalahe ngladen wong ngemis, sing mung modhal tape sak iris. Ana maneh slagane wong wasis, gawe giris ra uwis, kareben miris njur ngengis engis, ketoke alus nanging wengis, wong pangkat lan sugih diaku waris, lambene tipis tembunge manis, ora isa mbedakke kharam lan najis, nggolekake gaweyan nanging mung lamis, entuk ngapusi rasane esis, banjur lumaris lonjong mimis.


-------------

Gara-gara amenangi jaman owah, den arani Kala Babrah, lakune si wewe Gidrah, sasmitane jaman wis bubrah, kaya bali nyang jahiliyah. Akeh wong sungkan ngibadah, kumrembyah kakehan cacah, ta betah ngampah hanjarah rayah, makarya wegah ning golek opah, lumuh ngalah dadi wong srakah, amal jariyah wis ora diarah, obah polah kudu mamah, ora mesakake wong lagi susah. dst


Setelah narasi (pocapan/janturan) itu selesai maka jogedan kayon (gunungan) sebagai penggambaran rusaknya suasana. Seusai penggambaran itu baru muncul tokoh punakawan, seperti Gareng, Petruk dan Bagong, hanya sekedar intermeso bersenang-senang, bercanda dan ndagel. Sering kali babak ini digunakan untuk bercanda dengan penonton dan berdiskusi, rekues lagu dan lain sebagainya. Tak luput dari pandangan penonton adalah tampilan waranggana (penyanyi). Waranggana yang berkualitas biasanya sering dimintai lagu dan disuruh bernyanyi. Bagi yang kayapun tak segan merogoh kocek untuk sekedar unjuk rasa suka dengan suaranya. Lumayan buat tambahan beli nasi sebulan.

Halaman Selanjutnya


BERI NILAI

Bagaimana reaksi Anda tentang artikel ini?

BERI KOMENTAR

Kirim

Konten Terkait


Video Pilihan

Terpopuler

Nilai Tertinggi

Feature Article

Terbaru

Headline