Dua taun ka tukang, sakumna dunya kagt ku Covid-19. Sadaya kagiatan diwatesan, pikeun ngirangan sumebarna virus, kalebet kagiatan dina pendidikan. Di Indonsia wa, sadaya sakola ditutup, ti TK dugi ka tingkat universitas.
Pangajaran anu sateuacana dilakukeun sacara pribadi, salami covid, diajar dilakukeun sacara online. Sarta eta jelas metoda nu kirang efisien. Siswa jadi gumantung kana telepon slulr, sarta salila pross diajar loba nu teu paham kana materi lantaran kawatesanan.
Sammhna, kagiatan atikan dilaksanakeun di sakola. Pendidikan karakter dilaksanakeun langsung ku guru (guru atawa dosen). Kagiatan pendidikan karakter og dilaksanakeun sacara langsung. Nanging, saatos pendidikan dilaksanakeun sacara online. Anu lumangsung ngan ukur pross diajar atanapi mindahkeun pangaweruh.
Dampakna ayeuna jelas pisan. Balukarna, masih knh ra mahasiswa anu ngandelkeun handphone. Pross diajar anu dilaksanakeun di sakola henteu langsung ngarobah kabiasaan gorng siswa ieu.
Atikan anu mimitina teu dipalir, diganti ku handphone ngajadikeun loba siswa males diajar. Komo nalika ngaevaluasi diajar di sakola, seueur guru ngawadul ngeunaan masalah ieu.
Contona, dina mangsa ts atawa ujian, loba siswa anu nangan jawaban dina internt, ieu th balukar tina dua taun katergantungan online ka siswa, anu sok nangan jawaban dina internt tanpa pangawasan langsung ti guru. Leungitna kajujuran ti murid kiwari kacida pikahariwangeunana.
Balukarna, kualitas diajar siswa beuki gorng. Matri nu ditepikeun ku guru, atawa pancn nu dibikeun sacara langsung, loba siswa nu ngaregepkeun lantaran teu paham kana matri nu diajarkeun.
Dampakna lain ukur kana lmu, tapi kana atikan karakter budak. Teu anh lamun loba siswa anu urang tepang ayeuna teu welh ngadu guru atawa ngalakukeun kajahatan sjnna. Sapertos teu jujur dina ngerjakeun tugas, atanapi seueur diantarana anu wani ngabohong ka kolot ngeunaan urusan sakola tapi kanyataanana henteu sakola pisan.
Leungitna karakter ieu pisan pikahariwangeun. Dua taun sakola maranhanana ngan ukur diajar lmu, tanpa pendidikan karakter ku sakola.
Sanajan, sababaraha kali sakola ngayakeun rapat wali kelas salila pandmik kaliwat. Tapi, naha ieu fktif pikeun ngawangun karakter palajaran? Jelas henteu, urang geus katempo bukti beton sammh panon urang. Di sakola, loba siswa kalakuanana sawenang-wenang, sarta di jalan teu ngagambarkeun yn maranhna th barudak dididik.
Naha ieu bakal terus diantepkeun?