Ing taun 1981, jagad internasional digegerake dening kasus pembantaian sing ditindakake dening issei Sagawa, sawijining warga Jepang, ing negara Prancis. Sagawa dituduh nindakake tumindak kriminal sing sadis kanthi nguripake tumindak pembunuhan marang sawijining mahasiswi saka Belanda. Kasus iki ora mung nggawe geger masyarakat Prancis lan Jepang, nanging uga dadi pusat perhatian ing media donya amarga sifat sadis lan kejadian kasebut sing ora umum.
Issei Sagawa, nalika kuwi minangka mahasiswa pascasarjana ing sawijining universitas ing Paris, wis suwe kagodha karo obsesi lan khayalan sadis marang korbane, Renee Hartevelt, sawijining mahasiswi saka Belanda. Panjaluk kanggo mangan daging manungsa nyurung dheweke nindakake tumindak kejem iki, sing pungkasane ngandhani marang pihak berwenang sawise ditangkep.
Sawise nindakake kejahatan kasebut, Sagawa malah ora ngetrapi pangrasane salah, nanging kanthi terbuka ngandhani media babagan pangalaman sadis iki. Tumindak lan perkataane nggugah rasa wedi lan keprihatinan masarakat internasional. Nanging, nalika proses hukum, dheweke dikirim bali menyang Jepang amarga kondisi mental sing ditemokake ora stabil lan ora layak kanggo dipenjara ing Prancis.
Prancis pungkasane milih ngirim dheweke bali menyang Jepang, lan ing kana dheweke dirawat ing rumah sakit jiwa. Ironise, Sagawa banjur dibebasake lan malah urip bebas ing Jepang, amarga ana kekurangan bukti saka Prancis kanggo ngadili lan nuntut pidanane. Tumindakane ing Jepang uga ndadekake akeh pihak geger, lan kasus iki tetep dadi misteri ing antarane masyarakat Jepang.
Akeh wong sing ngregani yen Sagawa nduweni nasib sing aneh lan ora adil yen dibandhingake karo para korban lan kulawargane sing ditinggalake.
Kasus Issei Sagawa iki dadi salah sawijining conto kriminalitas sadis sing ora gampang dilalekake lan terus dadi pangeling kanggo jagad internasional. Sanadyan kasus iki wis suwene pirang-pirang taun, pangaruhe tetep ana lan menehi pengaruh marang wacana babagan keadilan lan penegakan hukum internasional.
Tragedi iki uga ndadekake kita kudu luwih waspada lan nduweni pangerten sing luwih jero marang kesehatan mental lan hukum internasional, supaya ora ana korban liyane sing kudu ngalami keprihatinan kaya iki ing tembe.
Ing indonesia uga ana kasus sing mirip kaya iki yaiku kasuse sumanto. kasus issei sagawa ing prancis lan sumanto ing indonesia nduweni persamaan sing jelas. Keduane nindakake kanibalisme kanthi motif sing padha yaiku rasa kesengsem kanggo ngicipi daging manusia. saliyane iku issei sagawa lan sumanto nduweni gangguan mental.
Baca konten-konten menarik Kompasiana langsung dari smartphone kamu. Follow channel WhatsApp Kompasiana sekarang di sini: https://whatsapp.com/channel/0029VaYjYaL4Spk7WflFYJ2H